23.04.2024
 
ביטוח ספורט אתגרי בחו"ל - מה חשוב לדעת?

 

שירות חדשות תיירות

 

עונת טיולי הקיץ העומדת בפתח היא אחת מעונות התיירות היותר מרתקות עבור התייר הישראלי. אטרקציות הספורט, שצברו תאוצה בשנים האחרונות, מהוות חלק בלתי נפרד מן החופשה, במיוחד כאשר מדובר בחופשה עם ילדים. מדובר במגוון פעילויות שבחלקן יכולות להיראות לרובנו כמו פעילויות ספורט "קלות", אולם בפועל חברות הביטוח מחשיבות אותן לספורט אתגרי לכל דבר ועניין, ומחריגות פעילויות אלה מהכיסוי הביטוחי.

כדי למקסם את חוויית הטיול יש לגלות משנה זהירות בעת החופשה ולדאוג לכיסוי ביטוחי מיוחד. מנתוני חברת ביטוח הנסיעות לחו"ל פספורטקארד (PassportCard) המבוססים על עשרות אלפי מבוטחים ישראלים, עולה כי ישנה שורה של פעילויות ואטרקציות נפוצות מאד בחופשה, בעיקר במדינות אגן הים התיכון המהוות יעדים מרכזיים לישראלים בחופשת הקיץ, שמרבית המבוטחים אינם מודעים לכך שעליהם לרכוש כיסוי ביטוחי נפרד לגביהן. מספר דוגמאות לפעילויות מסוג זה: בננה, קיאקים, אבובים או מגלשיים שקשורים לסירה בים (לא בפארקי מים), טיולי ג'יפים - גם באזורים "קלים" ולא בשטח קשה בהכרח, אומגה לסוגיה, גלישת גלים, מצנח גלישה, גלשן מחובר לסירה, פעילות הכוללת שיט בסירת מנוע, אופניים - בטיולים על דרכי עפר, גם אם מדובר בדרכי עפר "מסודרות", רולרבליידס, טיסה בכדור פורח, אופנוע ים וצלילה.  

לדברי יואל אמיר, מנכ"ל פספורטקארד, "מדי שנה אלפי ישראלים יוצאים מגבולות המדינה בחודשי הקיץ כשרובם המוחלט גם רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל. חשוב מאד שכל נוסע ייערך בצורה הטובה ביותר, ויוודא כי הוא רוכש את הביטוח המתאים ביותר לצרכיו ולצרכי בני משפחתו. לנוסעים לטיולי משפחות, ובפרט למקומות כמו היער השחור בגרמניה או אתרי התיירות בהולנד, מומלץ להצטייד בהרחבה לביטוח ספורט אתגרי משום שחלק מהאטרקציות דוגמת אומגה, קירות טיפוס, רכיבה על אופני שטח ועוד מצריכות כיסוי מתאים מראש. לכן, חשוב לציין בפני חברת הביטוח האם בכוונתכם לעשות פעילויות ספורטיביות במהלך החופשה, ואילו פעילויות מתוכננות, על מנת לוודא שיש כיסוי ביטוחי מתאים, ולא לעמוד בפני שוקת שבורה במקרה של פציעה חלילה."

 

איפה נפצעים?

ביעדים שבהם יש ריכוזים גבוהים של ישראלים ואטרקציות ספורט בתקופת הקיץ: טורקיה, שלמרות אזהרות המסע השונות היא עדיין יעד מאד מבוקש ומאד פופולארי בקרב הישראלים, כמו גם מדינות אגן הים התיכון - יוון, קפריסין, בולגריה ורומניה. גם היער השחור בגרמניה הוא יעד מועדף, שיש בו הרבה אטרקציות ופוטנציאל פציעות גדול - מפארקי חבלים ועד אומגות, מזחלות אלפיניסטיות ופארקי שעשועים ענקיים.


סוגי פציעות הספורט השכיחות הן שברים, שברים מורכבים, פציעות ראש, קרעים ומתיחות של רצועות הברכיים, ושברים בצלעות. המכנה המשותף לכלל הפציעות לעיל הוא שבכל המקרים הטיפול הנדרש כולל בין היתר: טיפול ראשוני בשטח, ובחלק מהמקרים פינוי לבית חולים באזור לצורך ניתוח/קיבוע. למרות הטיפול שניתן במקום, כמעט בכל המקרים נדרשת הטסה מיוחדת לארץ.

זה לא הגיל, זה התרגיל

מניתוח הנתונים עולה כי האוכלוסייה הצעירה יותר לא חסינה כלל מפציעות ונפילות, ההיפך הוא הנכון. מקרב אוכלוסיית התיירים עולה כי 55% מהנפגעים הם עד גיל 40 וזאת לעומת 45% בלבד בגילאי 41 ומעלה.

אז מה עושים?

ראשית, עוד לפני הטיסה, יש לקחת בחשבון שהטיפול הרפואי הניתן במדינות מערב אירופה הוא טוב יותר לאין שיעור מאשר זה שבמדינות מזרח אירופה ואגן הים התיכון. פציעה המתרחשת בצרפת, אוסטריה, איטליה, גרמניה ושוויץ תטופל בדרך כלל באופן מקצועי יותר מאשר פציעה שמתרחשת בתורכיה, יוון, בולגריה או רומניה. טיפול מקצועי בפציעה יכול להביא להחלמה מהירה ומיטבית.

כמה זה עולה לנו?

מחיר ההרחבה הביטוחית לספורט אתגרי, במרבית חברות הביטוח, עומדת על כ-0.5 דולר ליום (נוסף על מחיר הפוליסה הבסיסית), מחיר זניח לעומת העלויות הרפואיות אותן עלולים לספוג ללא ההרחבה.

אם נפצעתם, ואתם לא מבוטחים כראוי - כדאי שתדעו כי עלות הטיפול ברוב הפציעות (כ- 61%) הן פציעות שעלות הטיפול הרפואי בהן הוא עד כ-1,000 דולר. מדובר ב- 3,900 ש' לערך - ייתכן כי סכום זה לא יגרום לנו לפשיטת רגל, אך בהתחשב בעובדה כי הוא מצטרף לעלויות של נסיעה ואירוח בחו"ל, מדובר בסכום משמעותי. עלות הטיפול ב-25% מהפציעות נע בין 1,000-5,000 דולר (3,900-19,500 ש' לערך). 11% מהפציעות נמצאות בטווח שבין 5,000-10,000 דולר (19,500 - 38,700 ש' לערך), וכ-3% מהפציעות הן בטווח עלות טיפול של  10,000 דולר ומעלה - מעל ל-40 אלף ש'.

 

 

 

07/07/2016