29.03.2024
 
המדינות המסוכנות לישראלים בדרום אמריקה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

עונת הטיולים לדרום אמריקה נמצאת בעיצומה כמדי שנה, והשנה ביתר שאת לקראת המשחקים האולימפיים בריו דה-ז'ניירו, ברזיל, אשר יצאו לדרך ב-5 באוגוסט. לקראת האירוע הגדול, המושך אליו כמות עצומה של תיירים מכל רחבי העולם, והישראלים ביניהם, ערכה חברת PassportCard, העוסקת בביטוחי נסיעות לחו"ל, סקר במטרה לבחון את מידת המסוכנות של מדינות דרום אמריקה לתיירים ישראלים.

מנתוני PassportCard עולה, כי במדינות אלו נוטים הישראלים לבצע סוגי ספורט וטרקים החושפים אותם למחלות ופציעות שונות ומשונות. כך למשל, קפיצת בנג'י, סנפלינג, ראפטינג, וטרקים ביערות טרופיים נידחים, שורצי חרקים וחיות טרופיות, הן מהפעילויות הנפוצות המביאות עמן גם בעיות ייחודיות, כגון חשיפה לנגיפי הדנגי והזיקה, מחלות חום ויראליות, מחלות במערכת העיכול, פציעות גפיים ומחלות גבהים. גם כאן, ארגנטינה ופרו נמצאות בראש רשימת הפניות לרופאים וחדרי מיון - ארגנטינה עם 28% מסך המקרים של פניות ישראלים, פרו עם 21%, ברזיל עם 14%, קולומביה וקוסטה ריקה עם 13% כל אחת, ופנמה עם 11% מסך הפניות לרופאים וחדרי מיון. המדינות בהן כמות הפניות היא המועטה ביותר הן הונדורס, פורטו-ריקו וברבדוס.

מספר התיירים והצפיפות בערים הגדולות של דרום אמריקה בתקופה זו מזמינים עליה במעשי פשיעה, כאשר מנתוני החברה עולה כי הפשע הנפוץ ביותר הוא גניבה. הגנבים הדרום אמריקאים לא בוחלים באמצעים והם נוקטים בשיטות כגון כיוס, פריצת מנעולים, קריעת תיקים ועוד כדי להגיע לכסף ולדברי הערך של המטיילים.

PassportCard בדקה מהן חמש המדינות המובילות בשוד וגניבה מישראלים בדרום אמריקה.
מן הנתונים עולה, כי למרות האולימפיאדה הקרבה, והקרנבל המתקיים מדי שנה במדינה, שני מוקדי עלייה לרגל של מטיילים ישראלים רבים, דווקא פרו ופנמה - ולא ברזיל - זוכות בתואר המפוקפק של המדינות המובילות בהן ישראלים מהווים קורבן למעשי שוד וגניבה, עם 23% כל אחת. מיד אחריהן ניצבת ארגנטינה עם שיעור של כ-20% מהגניבות. במקום הרביעי והלא מכובד נמצאת מקסיקו עם כ-18%. סוגרת את הרשימה ברזיל, עם 16% מכלל הגניבות מישראלים.

לדברי יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard, יש כמה דרכים להתמודדות במקרים כאלה: "בתור צעד מונע, כדאי מאוד לשמור על הציוד צמוד לגוף ולא למקם פריטים יקרי ערך בכיסים האחוריים של המכנסיים או בתאים חשופים בתיקי גב. שנית, מומלץ לפזר כסף ודברי ערך בכמה מקומות כך שלמטייל יהיה כסף גם במקרה של גניבת ארנק. דבר נוסף שניתן לעשות הוא לבקש מהמשפחה להעביר כספים מהארץ דרך חברות כגון Western Union, שמאפשרות למשוך את הכסף במזומן בסניף הדואר במדינת היעד. בנוסף לכך, ניתן לעשות שימוש בכרטיסי אשראי טעונים מראש, המאפשרים תשלום מאובטח. לבסוף, רצוי להצטייד במספרי הטלפון של נציגויות ישראל בחו"ל שמסייעות למטיילים ישראלים רבים במקרי הצורך."

 

 

 

 

04/07/2106