19.04.2024
 
דברי חכמים - מהדורת 10-30.6

 

 

ליקוט וביאורים: חגי רוזן ומערכת Tnet

 

"אין מדובר במלון שאינו כשר. זה לא שהוא בכוונה לא כשר. השכרנו את כל אזור הכניסה שלנו למסעדנים שעושים שם מסעדה כמו שהם חפצים. יש הרבה מלונות כאלה בארץ, במיוחד בתל אביב. זה קשור לקונספט של מלון עם מסעדה, והמסעדנים רוצים להפעיל אותה ביום שישי עם בישולים ולכן לא תהיה כשרה מבחינת הרבנות. אנחנו מוכרים מלון עם מסעדת שף בתוכו. נכון שלא נוכל לעשות אירועים, אבל כל מלונות הרשת האחרים הם כשרים ולכן מיתגנו את המלון הזה במיתוג אחר, לא לאונרדו"

(המלונאי דוד פתאל נזקק ככל הנראה לשירותי כירופרקט לאחר שהתפתל נואשות בנסיון להסביר את אי-כשרותו של מלון NYX החדש שפתח בת"א, אתר 'מוניטור' 14.6)

 

"התיירות חשובה למדינה. אני לא רוצה שיהיו פה רק מפעלי שימורים וטקסטיל, אני רוצה תיירים ותיירות"

"מבחינתי רפורמה עושים במפעל שימורים, לא בדת ולא בכותל"

(יו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם בתשובות לראיונות בתקשורת על נושאים שונים, מדגים עולם דימויים פח (שימורים), 'גלובס' 15.6, 'ערוץ 7' 16.6)

 

"השגרירויות התבקשו ללקט אנקדוטות ופרטים פיקנטיים על אודות הנשיאים האפריקנים שנתניהו עתיד להיפגש איתם, כולל אם יש להם פילגש. במייל התבקשו הגורמים לברר פרטים על 'פילגשים ודברי מתיקה' "

(ידיעה על אודות מייל גסטרו-סקסי שנשלח מהמטה לביטחון לאומי שבמשרד ראש הממשלה לגורמי משרד החוץ שמטפלים בביקור נתניהו ופמלייתו באפריקה, דיווח באתר וויינט, 15.6)

 

"אני רק מאחלת לכולנו, שלא ייחנך בקרוב מתקן ביוב חדש באילת, כך שלא ניאלץ לקיים ישיבה בסמוך אליו, או לחילופין, נקיים ישיבה תחת עץ המוצצים החדש שחנכה העירייה"

(חברת מועצת עיריית אילת לימור להב, מתקשה להסתיר את התלהבותה מיוזמת ראש עירייתה לקיים ישיבת מועצה חגיגית מיוחדת באוהל בפארק הצפרות לכבוד הכרזה על הציפור הרשמית של העיר, 'ערב ערב באילת', 17.6)

 

"כל דבר שהיא סיפרה לי נראה הכי אמיתי בעולם. כשנחתנו בברלין, היא פתאום אמרה לי 'את יודעת מה, ניקח רכבת ישר לאמסטרדם'. שאלתי אותה למה? אז היא הסבירה לי: 'שינינו את המלון מברלין לאמסטרדם'. הכל היה עם תשובות שנראו לי הגיוניות"

(תושבת אילת, שפותתה בלא-ידיעתה בידי חברתה לנסוע לחו"ל כדי להבריח קוקאין, חושבת כנראה שהכי הגיוני לנסוע 650 ק"מ משדה התעופה רק כדי למצוא מלון, 'ערב ערב באילת', 17.6)

 

"ביל גייטס רצה לתרום 100 אלף תרנגולות לבוליביה, אך נתקל בהתנגדות של שר הפיתוח של בוליביה - סזאר קוקריקו"

(מתחרה מובילה לתואר 'כותרת השנה בעיתונות', אתר ויינט 19.6)

 

"אתה יודע מה זה כש-400 נוסעים על אותה טיסה יגלו שהוזמנה להם ארוחה צמחונית?"

(אסתי פשין, ראש מינהל הסייבר בתעשיה האווירית, מציגה את תסריט הבלהות של יום הדין, אם יצליחו האקרים להשתלט מרחוק על מטוסי נוסעים, 'ידיעות אחרונות' 20.6)

 

"שאלוהים ירחם על נשמותינו"

(מייקל או'לירי מנכ"ל ראיינאייר בתגובה ספונטנית ראשונה לאחר היוודע תוצאות משאל הברקזיט בבריטניה, Irish Independent, 24.6)

 

"קיץ, אין מה לשדר בחדשות. מה, עוד פעם נשים את הכתבה על כמה יקר במלונות?"

(שני כהן מציגה: רינה מצליח במצוקה, 'ארץ נהדרת' ערוץ 2, 25.6)

 

"בענף התיירות צריך להסתכל לטווח הארוך. אנחנו מסתכלים אלף שנה קדימה"

(אבי חורמרו, מנכ"ל רשת מלונות אורכידאה, מדגים תכנון ארוך-טווח מהו, אתר 'מוניטור' 26.6)

 

"כיף פה. כל ערב מישהו בא ומנגן בבאזוקה"

(נופש ישראלי ביוון מתאר חוויית טרור מוזיקלי לצלילי הבוזוקי, מהדורת החדשות של הערוץ הראשון, 22.6)

 

"מישהו יודע מה השעה עכשיו בחוץ לארץ?"

(גולש שואל את מה שכולנו רצינו לדעת, מתוך דף הפייסבוק 'כשאבא ואמא בני דודים', 21.6)

 

"שמעת את הסיפורים אז אתה נזהר בהתנהגות שלך, אבל אתה מרגיש חופשי"

(יקי בן מנחם, רימון טיולים, מפספס את האירוניה ובוחר מכל ערוצי התקשורת בעולם, להמליץ דווקא ב-'ערוץ החופש' באתר וויינט על טיול מאורגן לצפון קוריאה, 24.6)

 

"ההסכם עם טורקיה לא אומר עוד דבר: הוא לא אומר שכל ישראלי צריך עכשיו לרוץ ולקנות חבילת 'הכל כלול' לאנטליה. הכבוד הלאומי שלנו לא תלוי בממשלה, הוא תלוי בכל אחד מאתנו. יש את אילת, יש את הגליל, יש גם את יוון וקפריסין"

(גם כשמחלטר כיועץ תיירות, יאיר לפיד לא שוכח את הכבוד הלאומי, 'ערוץ 7', 27.6)

 

- "יש מהפכה שהתרחשה כבר בענף הקרוואנים, שגדל פי ארבעה. יש היום 60 חברות שעוסקות בתחום, תיירים עוברים ממלון לקרוואן, וכך גם לאתרי קמפינג. החלום שלי שיהיה אתר קמפינג בת"א ואני מבטיח לך שיהיה.

- איפה בדיוק?

- בוחנים כרגע אפשרות בפארק אריאל שרון".

(מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי פותר את מצוקת התיירות הנכנסת ושולח תיירים לישון בקרוואנים במזבלת חיריה, ראיון ב'גלובס', 28.6)

 

"אירופאים באים מחורף, מחושך ומקור. רק ההכנסות מהבירה שישתו 1,000 תיירים שילונו באוהל בקיבוץ, זה כמו הכנסות מחקלאות לשנה"

"התייר הרוסי אהב את ים המלח, והיה משאיר רק בבר של המלון 5,000 שקל בשבוע"

(המנכ"ל הלוי באותו ראיון, מאושש את הסברה העממית שהאירופים שותים בירה כדי לשכוח את הקור והחושך שאצלם, והרוסים? הם סתם שיכורים)

 

 

 

 

 

דברי חכמים מפעם:

 

2015 מתלוצצת עם רופאיה

דברי חכמים - מהדורת ינואר 2016

דברי חכמים - מהדורת 1-12.2.16

דברי חכמים - מהדורת 13-29.2.16

דברי חכמים - מהדורת 1-15.3

דברי חכמים - מהדורת 16-31.3

דברי חכמים - מהדורת אפריל 2016

דברי חכמים - מהדורת מאי 2016

דברי חכמים - מהדורת 1-10.6

 

 

 

 

 

30/06/2016