20.04.2024
 
מנכ"ל התאחדות המלונות מגיב לטענות המחטף המלונאי ב"חוק לוין"

 

 

מנכ"ל התאחדות המלונות, נועז בר ניר, בתגובה מפורטת לכתבה "מאכערים מלונאיים הבייתה" (08/06/2016):

  

קראתי בפליאה את הכתבה שבכותרת.
אתחיל מהסוף, אני גאה שגם המלונות הקיימים, אשר ירחיבו את מלונותיהם, יקבלו 20% תוספת דיור מגודל ההרחבה.

רציונל החוק, שמטרתו: הוספת חדרי מלון, קיים גם במקרה זה. מלון שיש לו זכויות בנייה, ושלא התרחב עד כה משיקולי חוסר כדאיות כלכלית, הדבר עשוי לסייע לו מאוד, להרחיב ולפתור את בעיות הכדאיות והמימון. אין שום סיבה להפלות בין מלונות חדשים למלונות קיימים בנושא.

התועלת הכלכלית למשק אינה פחותה בכך שמלונאי מרחיב את בית המלון, יש שיטענו שהיא אף גבוהה יותר. וכאשר הענף במשבר, כבר שנתיים רצופות, אין סיבה שלא יסייעו גם לנו.

לידיעתך, תמריץ זה הינו מעבר למענקי ההשקעה שיקבלו גם מלונות חדשים וגם מלונות שמרחיבים, כך שלא ברורה טענתך על כך שהמלונאים יקבלו הטבה חריגה נוספת. המלונות הקיימים אשר ירחיבו, יקבלו הטבה נמוכה ממלונות חדשים שכן המלונות החדשים יקבלו מענק השקעה + 20% דיור על כל היקף הבנייה, בעוד שהמלונות הקיימים יקבלו את התמריץ רק על ההרחבה. בעוד שבמלון חדש אפילו הוא רק בן 30 חדר יקבל הטבה זו, ואילו מלון קיים יקבל הטבה זו רק מהרחבה של 50 חדר.

לגבי הטיעון בעניין מחטף, אני חייב לציין ברמה העובדתית כי לא היה כאן שום מחטף.

  • פניה למשרד התיירות בנושא נעשתה בסוף מרץ בכתב ודיונים עם הצוותים המקצועיים נעשו החל מתקופה זו וקיבלנו לכך גיבוי מקצועי מצוות המשרד.

  • בקשה להרחבת תחולת החוק גם על מלונות קיימים נשלחה לחברי הכנסת - חברי הוועדה ביום 27/3/16 - יום לפני הדיון הראשון בנושא.

  •  אני נכחתי באופן אישי, בשלושת דיוני הוועדה, והמתנתי בסבלנות להעלות את הבקשה כאשר הסעיף הרלבנטי יגיע לשלב ההקראה והדיון.

הקראת הסעיף בוששה לבוא בגלל שהח"כים לאורך הדיונים התמקדו בסוגיית הכפפת התיירות לוות"לים ושמירת הסביבה החופית.

אני חושב, שזכותך לא לאהוב את הרעיון של מתן 20% תוספת זכויות בנייה למגורים במלונות. אבל בהיקבע הרעיון בחקיקה, אינך יכול לתקוף אותנו על כך שאנו מבקשים לכלול גם את המלונות הקיימים שיש להם אופציה לממש זכויות בנייה, ולהתרחב במיוחד "שבשורה התחתונה" מענק התמריצים הכולל שיקבלו המלונות הקיימים נמוך מהתוספת שיקבלו המלונות החדשים.

בניגוד לטענות כאילו הצעת החוק רלבנטית רק לרשתות הגדולות, החלק של ההרחבה טוב לכל המלונות, שכן גם למלונות בודדים יש זכויות בנייה.

 

 

 

 

20/06/2016