24.04.2024
 
משרד התיירות הגדיל כמעט פי 10 את תקציב השיווק בסין

 

 

מקבלי הפנים מתגודדים בנתב"ג סביב מטוס היינאן איירליינס

 

מאת גיורא נוימן

 

משרד התיירות מקציב השנה כ-15 מיליון שקלים לקידום התיירות הנכנסת מסין - כמעט פי עשרה מהתקציב בשנים קודמות. כך אמר שר התיירות יריב לוין, בטקס קבלת הפנים לטיסה הראשונה של היינאן איירליינס שנחתה הבוקר בנתב"ג.

בטיסה מבייג'ין הגיעו מנכ"ל חברת התעופה הסינית, שיה האומינג (Xia Haoming) ובכירים בחברה, שגריר ישראל בסין מתן וילנאי ונציגי זרוע המלונאות של תאגיד HNA, החברה האם של היינאן איירליינס. בנתב"ג קיבלו את פניהם שר התיירות לוין ושר תחבורה ישראל כץ, נציגי שגרירות סין בתל אביב, כל צמרת רשות שדות התעופה ונתב"ג ואנשי פיס אייר, הנציגות המסחרית של היינאן איירליינס בישראל.

 מנכ"ל היינאן איירליינס שיה האומינג בין השרים כץ ולוין

 

הדוברים בטקס ציינו את מאמציו של השגריר וילנאי לקידום קו התעופה הישיר, ושני השרים הישראלים הזכירו גם את תרומתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהעלה את נושא הטיסות בשיחותיו עם ראשי סין.

שר התחבורה ישראל כץ אמר בטקס כי מהפכת השמיים הפתוחים שמוביל משרדו הביאה לפריחה משמעותית במספר החברות הזרות הנוחתות כיום בישראל וכתוצאה מכך ירידת מחירים משמעותית. "היום זהו שלב נוסף שמאפשר הוזלה של כ-50% בעלות הטיסה לבייג'ין לנוסע הישראלי," אמר. עוד ציין כץ כי נמל התעופה רמון שליד אילת יפעל כבר בפסח הבא, וכדי לעודד את הטיסות הבינלאומיות אליו החליט המשרד לפטור במשך השנתיים הראשונות מאגרות נחיתה את כל החברות שיטוסו אליו. "גם היינאן איירליינס מוזמנת. הנה לכם האתגר הבא - בואו לנחות גם באילת", אמר כץ.

בכיר בהיינאן איירליינס אמר עם זאת, שהצעד הבא של החברה יהיה לבחון את הכדאיות של טיסות ישירות בין שנגחאי לתל אביב.

מנכ"ל החברה סינית שיה אמר באירוע כי היינאן איירליינס מציעה לקהל הישראלי שירות במטוסים חדישים ומחירים שוברי שוק שכמותם לא היו עד כה בישראל. "המטרה שלנו להביא לישראלים בשורה צרכנית עם שירות איכותי ולשכנע אותם לבקר יותר בסין, כמו גם להנגיש את ישראל לתייר הסיני שמחפש יעדים חדשים בעולם."

אשתקד ביקרו בישראל 47 אלף תיירים מסין, גידול נאה מ-33 אלף המבקרים בשנת 2014, אבל עדיין פחות מחצי פרומיל של התיירות היוצאת מסין, שמנתה אשתקד 120 מיליון איש. לשם השוואה, לאירופה הגיעו ב-2015 כ-4 מיליון תיירים סיניים, לצפון אמריקה ולאפריקה קרוב ל-3 מיליון תיירים לכל יבשת.

היינאן איירליינס הציבה בקו לתל אביב מטוסי איירבוס 330-200, שיפעלו בתדירות של שלוש פעמים בשבוע (בימים ראשון, שלישי וחמישי). אחרי ששיווקה את הטיסות הראשונות במחיר השקה חסר תקדים של 386 דולר במחלקת תיירים, ישלמו הישראלים בטיסות הבאות 750 דולר הלוך ושוב - עדיין נמוך בעשרות אחוזים ממחירי אל על, המתחרה היחידה בקו, שכבר הזדרזה לצאת במצעים אטרקטיביים שונים. כרטיס במחלקת העסקים עולה 1,995 דולר. בנוסף, מציעה היינאן איירליינס טיסות המשך, בתוך 24 שעות מהנחיתה בבייג'ינג, לשנגחאי או לגואנגז'ו, ללא תוספת מחיר, ול-68 יעדי פנים אחרים בתוספת של 80-50 דולר.

היינאן איירליינס היא חברת התעופה הרביעית בגודלה בסין וחברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר בסין, ובבעלותה צי של 146 מטוסים. כאמור, היא חלק מקבוצת האחזקות HNA, השולטת בעוד שבע חברות תעופה, בהן הונג קונג איירליינס, וברשת של מאות מלונות בסין. מהצומת שלה בבייג'ינג מפעילה היינאן איירליינס טיסות ליעדים במזרח הרחוק (טוקיו, אוסקה, טייפה, בנגקוק), באירופה (ברלין, פריז, פראג, רומא) ובצפון אמריקה. בקרוב היא עומדת להשיק קווים חדשים למנצ'סטר בבריטניה ולקלגרי בקנדה, ובוחנת אפשרות לפתוח קו לסידני באוסטרליה.

 

 

28/04/2016