24.04.2024
 
ההתאחדות תובעת חברות תעופה נוספות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

התאחדות משרדי הנסיעות ו-128 משרדים החברים בה פנו לבית המשפט המחוזי בבקשה לקבוע קדם משפט בהליך נגד חברות התעופה אייר פראנס, קלמ, אליטליה, CSA ואיבריה, שביטלו את העמלה המשולמת לסוכן הנסיעות עבור שירותיו לחברת התעופה באופן שלפי פסיקת בית המשפט העליון, מהווה הפרה של הסכם ההתקשרות בין חברת התעופה לבין הסוכנים, עפ"י קביעת יאט"א (ארגון התעופה העולמי).

מן ההתאחדות נמסר, כי ההליכים נגד חברות תעופה אלה נפתחו כבר בשנת 2011, אך הדיון בהם עוכב עד להכרעת בית המשפט העליון בערעור לופטהנזה כנגד פסק הדין שקבע את חובתה לשלם עמלה לסוכני הנסיעות.

כזכור, ב-13.4.2014 פסק בית המשפט העליון כי הסכם יאט"א מחייב את חברת התעופה לתגמל את סוכן הנסיעות וכי ביטול העמלה והעמדתה על "0", אינו עונה על דרישת הגמול לסוכן. בעקבות זאת, החל הליך גישור בין לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן ויונייטד לבין משרדי הנסיעות, לפיצוי המשרדים בגין שלוש השנים בהן לא שולמה להם עמלה.

עם סיום הליך הגישור והעברת הפיצוי המוסכם למשרדי הנסיעות בשבוע שעבר, נענה בית המשפט המחוזי לבקשת התאחדות משרדי הנסיעות לקבוע קדם משפט בהליך נגד חברות התעופה שצוינו לעיל.
במסגרת ההליך נתבעת גם אייר קנדה, שהפחיתה את עמלת הסוכן ל-1%, שיעור אשר בית המשפט המחוזי ציין לגביו, כי לא מובן ההבדל בינו לבין עמלה בשיעור 0%.

בית המשפט המחוזי קבע ישיבת קדם-משפט לחודש יוני 2016.

 

 

21/04/2016