19.04.2024
 
פסטיבל ישראל חוגג 55 עם מחווה לשושנה דמארי, מופע מרתוני בן 24 שעות, מוזיקת פעמונים ועוד

 

 

מאת אתי ישיב

 

פסטיבל ישראל שייערך השנה בפעם ה-55, חשף השבוע את תכניותיו לעונת 2016. הפסטיבל, בניהולם, זו השנה השנייה, של המנכ"ל איל שר והמנהל האמנותי איציק ג'ולי, ייערך החל ב-24 במאי ועד ה-11 ביוני 2016.

הפסטיבל יביא לירושלים, על אולמיה ואתריה המיוחדים, מופעים מהתרבות הישראלית והעולמית, מהתחום המוכר והקלאסי, מנקודת מבט עכשווית, עם פנייה לקהלים וותיקים וצעירים. לצד אמנים ויצירות ישראליות , יופיעו להקות חשובות מהעולם שיגיעו מאוסטריה, איטליה, בלגיה, צרפת, פורטוגל, צ'כיה, ארה"ב וסין.

הפסטיבל ייפתח במחווה חגיגית לשושנה דמארי, לציון עשור למותה. המופע ייערך הפעם בכיכר ספרא. ויבוצעו בו שיריה הנהדרים של דמארי, שחוברו על ידי טובי המלחינים של זמנה ואחרים, בעיבודים חדשים. הפסטיבל יינעל באירוע מיוחד "הר אולימפוס, להלל את פולחן הטרגדיה", של היוצר הבלגי המהולל יאן פאבר, שיביא מרתון של 24 שעות(!) למחוזות שבין פנטזיה ומציאות, עם דמויות מהמיתולוגיה היוונית, כשהקהל חשוף לצדדיהן האפלים ביותר.

מחול "יותר מעירום"    (צילום: Andrea Salzmann)

 

בתחום התיאטרון יועלו, בין היתר, "המלנכוליה של הדרקונים" של פיליפ קן הצרפתי, המספר על רוקיסטים מזדקנים וחלומותיהם; "סופת רעמים 2.0" של וואנג צ'ונג הסיני המביא דרמה משפחתית סינית בגרסת מולטימדיה מודרנית מרתקת; ההפקה הישראלית "נפילים" של הבמאי יונתן לוי והמוזיקאי נועם ענבר, המתחקים אחר הזרמים התת קרקעיים של הזהות הישראלית ובהשתתפות (מפתיעה) של מנכ"ל הקאמרי, נועם סמל, בתפקיד...מנחם בגין בימי מלחמת לבנון הראשונה.

בתחום המחול אפשר יהיה לצפות בהרבה עירום, ביצירות של יוצרי המחול העכשוויים הבולטים, החוגגים את הגוף העירום, רוקדים כשבט של פסלים חיים ומכניים, חוזרים לריקודים ששרדו את מבחן הזמן ומגיעים לריקוד הטוורק הפרובוקטיבי הנהוג במועדונים של היום: "ילידי האלטרנטיב אומרים כן לטוורק", יצירתם של ססיליה בנגטולה ופרנסואה שניו; "יותר מעירום" של דוריס אטליך האוסטרית; "על שנהב ובשר: גם פסלים סובלים" של מרלן מונרטו פריטאס הפורטוגלית.

בתחום המוזיקה: לאחר מופע הפתיחה המצומצם בכיכר ספרא, כדאי לשים לב למופע המעניין של פרופ' גבי שפלר, שינגן על מערכת הפעמונים הייחודית שבראש מגדל הפעמונים של ימק"א, עיבודים לשירי נעמי שמר, רחל וארץ ישראל היפה; יהודית רביץ ומירה עוואד ישתתפו במופע של דודו טסה ו"הכווייתים"; להקת "הקליק" ועוד.

ואילו בתחום המוזיקה הקלאסית, ייערך קונצרט מיוחד "אודיסיאה", בו ישולבו טקסט ספרותי ומוזיקה: שיתוף פעולה של הצ'לנית סוניה וידר-אתנטון והסופר אהרון אפלפלד עם קטעים מוקלטים בקולו הלקוחים מספרו "סיפור חיים"; "שעות של חופש" - עוד ערב מיוחד, שיביא את סיפוריהם של מלחיני מחנה טרזינשטדט בניצוח מורי סידלין האמריקאי ומשלב קטעי וידאו, משחק וקריינות. יבוצעו בו 15 יצירות אחרונות של המלחינים שנספו בטרזיינשטט; 3 סופי שבוע של מוזיקה קאמרית יתרחשו במרכז עדן תמיר בעין כרם.

מהנהלת הפסטיבל נמסר, כי חברת אורטל תיירות ונופש, תציע לימי הפסטיבל חבילות הכוללות שהות בבתי מלון בירושלים וכרטיסים למופעי הפסטיבל, במחירים החל מ- 250 ש' ללילה, על בסיס לינה וארוחת בוקר + כרטיס למופע.

 

 

 

16/04/2016