20.04.2024
 
"יש לנו קושי להבין את הדיבורים על משבר כביכול"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי התייחס לנתוני הלינות במלונות בינואר-פברואר: "העלייה בשיעור 4% בלינות תיירים מתחילת השנה מעידה על כך שהתיירות ממשיכה לצמוח גם לצד הטרור. בעולם כבר הבינו שחייבים להמשיך בשגרת החיים, כי אין מקום בטוח והטרור מכה בבירות אירופה, בעיירות בארה"ב, בכפרי נופש במזרח הרחוק וכעת גם בנמלי תעופה מרכזיים. אנחנו במשרד התיירות אופטימיים ובוחרים להמשיך לשפר כל הזמן את המוצר התיירותי של ישראל ולתגבר את השיווק בעולם, כי אווירת נכאים לא תעודד תיירות. אם יש עלייה פנומנלית במספר הסינים שהשתתפו במרתון ירושלים לפני שבוע - 170, לעומת 6 בשנה שעברה - הדברים מדברים בעד עצמם. במקביל יש להוריד מחירים ולהבין את השינויים שחלו בעולם התיירות. התייר המודרני טס היום בלואו קוסט ב-100 דולר ומחפש חדשנות וגיוון במוצרים חדשים, ואני מקווה שהמלונאים נערכים לכך".

הלוי הוסיף כי "יש לנו קושי להבין את הדיבורים על "משבר" כביכול, לאור הנתון לפיו שנת 2015 הסתיימה ללא פגיעה בפדיון המלונות לעומת 2014, בה הייתה ירידה טבעית של אחוזים בודדים בתיירות הנכנסת בגלל "צוק איתן" ולצדה עליה גדולה בלינות ישראלים. שר התיירות יריב לוין הורה להגביר את מאמצי השיווק, ובחודשים האחרונים יש גידול משמעותי בתיירות נכנסת משווקים מבטיחים כמו סין והודו, לצד המשך שיפור המגמה מאנגליה וארצות הברית, ממנה נרשמה עליה בשנה שעברה".

מהתאחדות המלונות הבהירו בתגובה לדברים בעניין פדיון בתי המלון בשנת 2015, כי הפדיון מתיירים בערכים דולרים ירד ב-10% לעומת שנת 2014. "למזלם של המלונאים", נמסר, "השקל התחזק בשנת 2015 ולכן בסופו של דבר הפדיון בערכים שקליים מראה ירידה של 1% בלבד. כלומר, העניין הוא שערי החליפין של המטבעות ולא הפדיון מתיירות".

 

 

 

 

23/03/2016