16.04.2024
 
המלצה: מלון בריגה, לטביה

 

 

מאת שירן כצנלסון *

 

מלון סמארה מטרופול (SemaraH Hotel Metropole), המדורג בארבעה כוכבים, הוא חלק מרשת המלונות הלטבית סמארה (SemaraH), וממוקם בלב ליבה של העיר ריגה, סמוך לעיר העתיקה היפהפייה ולתחנה המרכזית הבינלאומית של ריגה, ממנה יוצאות רכבות למדינות הבלטיות השכנות וגם לעיירת הנופש יורמלה (Jurmala).

המלון נמצא בבניין היסטורי מהמאה ה-19, שנבנה כבר מלכתחילה על מנת לפעול כמלון. תחילה שימש כמלון יוקרה סובייטי מפורסם, בו התארחו אנשי תרבות בתקופת ברית המועצות, ובשנים האחרונות נרכש על-ידי הרשת, ועבר שיפוץ מאסיבי ששימר את האווירה המסורתית בשילוב של מודרניות ויוקרה אירופיים.

המלון מכיל 88 חדרים מרווחים בעיצובים שונים וכוללים גישה לאינטרנט אלחוטי, טלויזית פלזמה, שולחן עבודה, חדר רחצה פרטי, מייבש שיער, כספת, מיני בר ונעלי בית. בעת ביצוע הזמנה, ניתן גם לכלול את ארוחת הבוקר במהלך השהות. ארוחת הבוקר הייתה מגוונת מאוד, וכללה מספר מיצים, מכונת קפה, חביתות, נקניקיות, מאפים וגבינות. מאוד התרשמתי מחידוש האספקה עד לשעת סגירת חדר האוכל, כשהאוכל טרי לחלוטין וחם לגמרי. בסמוך לחדר ארוחת הבוקר, שניתן לשכור אותו לאירועים, נמצאת מסעדת המלון, De Commerce Gastro Pub, המציעה את שירותיה גם לעוברים ושבים שאינם אורחי המלון. המסעדה מגישה מנות מזרח אירופאיות קלאסיות עם טאצ' עדכני, וזוכה לתשבחות באתרים השונים.

הקבלה פתוחה 24 שעות ביממה, והצוות האדיב דובר גם את השפה הרוסית, וישמח לעזור לכם באשר לתכנון הטיול שלכם בריגה ומחוץ לה, וגם להדפיס עבורכם את כרטיסי הטיסה או מסמכים אחרים. באשר למיקום המלון - אין טוב ממנו. העיר העתיקה נמצאת במרחק של מטרים בודדים ממנו, וכך גם השוק המרכזי והמפורסם של ריגה והתחנה המרכזית הבינלאומית של ריגה, הכוללת קניון עם חנויות אאוטלט וסופרמרקט.

הרשת מחזיקה במלון נוסף בעיירת הנופש המפורסמת של לטביה, יורמלה (Jurmala), העובר כעת שיפוץ מאסיבי, ועתיד להיפתח ביוני הקרוב, בדיוק בזמן לעונת השיא, בה בעיירה יתפקדו עשרות אלפי תיירים. המלון יכלול בריכת שחייה מקורה, חדר כושר, שירות השכרת אופניים, מגרש טניס, מועדון לילדים, מגרש משחקים ו-217 חדרים. הוא אף הוא עומד בקטגוריה של ארבעה כוכבים, וממוקם ביער, מרחק פסיעה מקו החוף של הים הבלטי. הרשת מבטיחה שמחצית מהקומות יכללו נוף של היער לצד הים הבלטי, וחדרים עם מרפסות מרווחות שינעימו את השהות.

ריגה היא יעד שנמצא בצמיחה אצל התיירים הישראלים, בזכות חברת אייר בלטיק, שמציעה טיסות ישירות.

 

אתר המלון בריגה: https://www.semarahhotels.com/en/metropole-hotel/

אתר מלון הרשת ביורמלה: https://www.semarahhotels.com/en/lielupe-hotel/ 

 

 

 

 

________________

* הכותב היה אורח המלון

 

 

22/03/2016