29.03.2024
 
מחר ייפתח במוסקבה יריד התיירות הגדול של רוסיה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

יריד התיירות הגדול ביותר של הפדרציה הרוסית - MITT, ייפתח מחר (23.3.2016) במוסקבה, ויימשך ארבעה ימים. ביריד צפויים לבקר למעלה מ-83,000 אנשים, מרביתם נציגי גורמים מקצועיים מתעשיית התיירות. כמו כן צפויים להשתתף בו אלפי מציגים מכ-200 מדינות.

השר ייפגש, בין היתר עם שר התרבות ולאדימיר מדינסקי, ועם סגניתו אלה מנילובה, עם סגן שר התחבורה הרוסי, ואלרי אוקולוב, עם מנכ"ל חברת התעופה אירופלוט, ויטאלי סבלייב, וסגן ראש העיר מוסקבה, ליאוניד פטשטניקוב. השר ייפגש גם עם השגריר ברוסיה צבי חפץ ועם סיטונאים ומארגני תיירות יוצאת.

השר יפתח את הביתן הישראלי ביריד ויקיים 'שולחן עגול' עם בכירי תעשיית התיירות ברוסיה בנושא "פרספקטיבות חדשות בהתפתחות התיירות מרוסיה לישראל". הביתן הישראלי ביריד משתרע על פני שטח של 480 מ"ר ומשתתפים בו נציגי משרד התיירות ונציגים של כ-30 חברות מתעשיית התיירות הישראלית וביניהם: מלונאים, סוכני נסיעות, חברות תעופה, נציגי עמותות תיירות ורשויות מקומיות. במסגרת היריד נפגשים נציגי המשרד עם יזמים מתחום המלונאות במטרה לדון בהשקעות בתיירות בישראל. נציגי משרד התיירות מקיימים במהלך היריד פגישות עם סיטונאי תיירות מובילים ונציגי חברות תעופה, במטרה להגביר את התיירות מרוסיה לישראל. רוסיה היא מדינת המקור השנייה בתיירות הנכנסת לישראל, אחרי ארה"ב. בחודשים ינואר-פברואר 2016 הגיעו מרוסיה 31,236 מבקרים.

 משרד התיירות פרסם קמפיינים ברוסיה בשנת 2015 בסכום של כ-27 מיליון ש'. בסוף שנת 2015 פרסם המשרד קמפיין ברוסיה בעלות של כ-8 מיליון ש' באינטרנט, בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי חוצות ענקיים במקומות מרכזיים, אחד מהם ברוחב של 90 מטרים. המשרד פועל להתאמת ההיצע התיירותי בישראל לתייר הרוסי: למעלה מ-10 סוכנים עמדו באתגר שהציב המשרד לפני כ-3 חודשים, בתמורה לתמיכה בשיווק, ויצרו חבילות לישראל במחיר של 350 דולר. מנכ"ל המשרד חזר בדצמבר מביקור במוסקבה במהלכו השתתף במסיבת עיתונאים ובפגישות עם סוכני תיירות רוסים.

לנוכח המצב הגיאופוליטי המיוחד, שיצר הזדמנות חדשה להגדלת מספר התיירים מרוסיה, שר התיירות, יריב לוין, הנחה את המשרד לתת מענה לסיטונאי התיירות והתעופה הרוסים, שכעת מסיטים את התיירות ממדינות אחרות ולהפוך את ישראל ליעד כדאי ומושך עבור הקהל הרוסי. בין היתר פועל צוות השיווק של המשרד על התאמת ההיצע הישראלי לפלח התיירות הרוסית, שעד כה נפש במדינות אחרות במזה"ת. במשרד התיירות מתמודדים עם האתגר העיקרי, שהוא המשבר הכלכלי השורר ברוסיה. בנוסף לכך, מחיר הנופש בישראל יקר יותר מהמתחרות באזור והמשרד מסייע ביצירת חבילות שמתאימות לכיס של התייר הרוסי. במסגרת זו הציב המשרד לפני מספר חודשים לסוכנים אתגר יצירת חבילת נופש בישראל במחיר של עד 350 דולר ל-3-4 לילות בכל רחבי הארץ, כולל ארוחת בוקר. כעשרה סוכנים עמדו במשימה וזכו להפניה אליהם בקמפיין. כמו כן משרד התיירות פועל עם המלונות באילת לביצוע התאמות לצרכים של התייר הרוסי ובין היתר מעבר לשיטת אירוח "הכל כלול".

משרד התיירות פרסם קמפיינים ברוסיה בשנת 2015 בסכום של כ-27 מיליון ש'. במסגרת אחד הקמפיינים, שעלה לפני כ-3 חודשים, הוצבו ברחובות מוסקבה שלטי חוצות ענקיים בגודל של 90X10 מטרים, במקומות ההומים ביותר בעיר, בהם עוברים מדי יום כמיליון בני אדם. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ערך "שולחן עגול" עם סיטונאי תעופה רוסים, ביניהם בבליוגלובוס, קורל ונטלי טורס, פגאס ועוד. כמו כן התקיים אירוע משותף לקידום התיירות לתל-אביב יפו, המקיימת ברית ערים תאומות עם מוסקבה, בו הוצגה תל-אביב יפו כעיר "חכמה" ודיגיטלית וכיעד מועדף לחופשות לואו-קוסט, עם ריבוי אפשרויות טיסה ולינה.

בניגוד לשנים קודמות בהן קמפיין ההמשך עלה רק באביב, וכדי להעלות את הביקושים לאילת בעקבות הרחבת התמיכה בסכום 45 אירו שמעניק משרד התיירות לחברות תעופה, על כל תייר הנוחת באילת - עלה המשרד כבר בתחילת 2016 עם קמפיין נוסף, שנתמך בהמשך בסמינרים לסוכנים ובהשתתפות בירידים, כאשר ה- MITT הוא המרכזי בהם.

 

 

 

 

22/03/2016