28.03.2024
 
קבוצת לופטהנזה: טיסות כל-נשיות לרגל יום האישה

 

 

שירות חדשות תיירות

חמש טיסות של קבוצת לופטהנזה ועליהן צוות המונה 63 נשים וגבר אחד המריאו מפרנקפורט, מינכן, ז'נבה, וינה ובריסל לניו יורק. הטיסות של לופטהנזה, סוויס ובריסל איירליינס אוישו בצוותים נשיים בלבד, בעוד שבטיסה OS087 של אוסטריאן איירליינס היה רק חבר צוות גבר אחד. למרות שאוסטריאן איירליינס מעסיקה טייסות, אף אחת מהן אינה מטיסה כיום מטוס בואינג 767 בנתיב לניו יורק. "אנו מקווים שבעתיד יגדל מספר הנשים הצעירות המעוניינות בקריירה אשר עד לאחרונה נחשבה לממלכה גברית," אמרה ד"ר בטינה פולקנס, חברת הנהלה, מנהלת משאבי אנוש ויועצת משפטית של קבוצת לופטהנזה.

למרות שגברים עדיין מהווים את הרוב בקרב הטייסים בתעשייה, נשים בתא הטייס כבר אינן מחזה נדיר. נשים מטיסות טיסות סדירות בלופטהנזה מאז 1988. כיום, כשישה אחוזים מהטייסים בקבוצת לופטהנזה הן נשים ומספרן עולה בהתמדה בשנים האחרונות. על מנת לשקף את השינוי, לופטהנזה טבעה את המונח "Capitaine" שמשמעותו "טייסת" והוא אושר על-ידי אגודת השפה הגרמנית. שיעור הנשים בצוות תא הנוסעים עומד על כ-80 אחוזים. הגדלת שיעור הנשים בהנהלה הוא יעד נוסף של קבוצת לופטהנזה. "הצלחנו להשיג תוצאות ממשיות כאשר נקטנו צעדים קונקרטיים עם תהליך שקוף של פרסום משרות ויישום קריטריונים של גיוון בתהליך הגיוס," אומרת פולקנס.

יחד עם חברות גדולות אחרות בגרמניה, ב-2011 הציבה לופטהנזה לעצמה באופן וולונטרי מכסות להגדלת שיעור הנשים בהנהלת החברה. עד 2020, שיעור זה אמור לגדול ב-30 אחוזים בהשוואה ל-2010.

 

 

 

08/03/2016