23.06.2024
 
הג′וק והמנכ"ל

 

 

מאת אבי עדי

 

פרשת הפשפשים במטוס בריטיש איירווייס הזכירה לי אנקדוטת חרקים אחרת במטוס. יום אחד נחת מכתב על שולחנו של מנכ"ל חברת תעופה אירופית מכובדת ובו מספר הכותב על התדהמה שחלפה בו כאשר בעת טיסתו האחרונה הבחין בג'וק משוטט במעבר, ועל המחשבה הראשונה שלו - איך זה יכול להיות? והאם זה מעיד על איכות התחזוקה ואולי על הבטיחות של המטוס בחברה, שהוא מנוסעיה הקבועים.

לאחר מספר ימים קבל הכותב מכתב תשובה בהול ממנכ"ל החברת התעופה. המנכ"ל הודה לו על פנייתו ועל דאגתו לניקיון, לתחזוקה ולמוניטין של החברה וסיפר לו מה עשו בחברה בעקבות הפנייה: המטוס הוצא מהשירות למשך שלשה ימים, בהם הוחלפו השטיחים, תא הנוסעים חוטא בעישון, הטפטים קורצפו והוחלפו, צוות הניקיון שטיפל במטוס הושעה, מנהל העבודה פוטר והוצאו הוראות חמורות למניעת הישנות תופעות מעין אלו.

המתלונן הוכה בהלם וחשב לעצמו: מה עשיתי? בגלל ג'וק מסכן אחד נגרם לחברה נזק כה גדול וגם פוטר עובד. ואז הוא הפך את דף מכתב המנכ"ל וקרא פיתקה מודבקת שנשכחה עליו: "אנא שלחי לאידיוט הזה את מכתב הטיפול בג'וקים".

 

 

 

26/02/2016