28.03.2024
 
אזרח מודאג, על טיסה אחת של יונייטד

 

 

זוכרים את סרטי האסונות משנות השבעים והשמונים? היה בהם דפוס חוזר של כל המי ומי שמוצאים את עצמם יחד בכלי שיט או מטוס או בניין שנקלעו למצוקה. תחושת הדז'ה-וו הזו מלווה אותי מאז ראיתי את הידיעות בעיתונות ל-"ועידה המוטסת הראשונה בעולם של כלכליסט". ב-5 לאפריל הולכים לקחת  את "המוחות הגדולים של אומת הסטארט-אפ" ולשים אותם יחד על טיסת יונייטד לסן פרנסיסקו. כמה נחמד ומכובד.

 
אבל רגע, השכונה שאנו חיים בה אינה בדיוק שכונת יוקרה רגועה. יש מסביב כמה וכמה שברי מדינות וארגונים שממש מחפשים איך לנקום בנו על כמה היתקלויות עבר, או סתם לחבוט בנו מתוך עויינות ארוכת שנים. פרסום הוועדה המוטסת הזו ברבים נותן לכל אותם חורשי רעה הזדמנות להנחית על ישראל מכה כואבת בקנה מידה כמעט אסטרטגי. אה, כן - וגם לחבוט "בשטן הגדול", זה שהמטוס נושא את דגלו.
ומי שחושב שהדבר אינו אפשרי, שיזכור את טיסה 71 MH של מאלזיה איירליינס שהופלה באוקראינה ואת טיסה 1812 של סיבריה איירליינס שהופלה בים השחור. את הטילים שהפילו אותם אפשר להתקין גם על כלי שיט, אפילו באופן מאולתר.


יכול להיות שאני טועה ושמה שכתבתי כאן יישכח ויעלם באבק ההיסטוריה של נבואות איוב שלא התגשמו. אתם יודעים מה, הלוואי שאני טועה וב-6 לאפריל אתבונן במראה ואומר לעצמי "שוטה זקן שכמותך".

 

על החתום:

אזרח מודאג

(הפרטים שמורים במערכת)

 

 

 

26/02/2016