28.03.2024
 
תכניות חדשות לעידוד התיירות מסין

 

 

מאת גיורא נוימן

בשנת 2015 הגיעו לישראל 47,000 תיירים מסין, טיפה קטנה בלבד מזרם התיירים הסינים הנוהרים מדי שנה לחו"ל. במשרד התיירות הציבו יעד של הכפלת התנועה בתוך תקופה קצרה ולשם כך נערכים עם תוכניות שיווק חדשות לעידוד התנועה וטיפול בחסמים הקיימים.

האתגר הסיני עמד במוקד הדיון שנערך בפאנל מומחים אשר התקיים אתמול ביוזמת משרד התיירות במסגרת יריד התיירות IMTM בתל אביב, בהנחיית אהובה זקן, סמנכ"לית המשרד לתפעול, תקינה ואיכות השירות.

הנכס העיקרי של ישראל בתחום זה הוא התדמיות והדעות הקדומות הרווחות בסין לגבי ישראל והיהודים ("חכמים", "עשירים", "עם עתיק"). החסם הבולט ביותר הוא המסלול המתסכל להשגת אשרת כניסה לישראל. פרופ' יורי פינס מהאוניברסיטה העברית ציין כי 53 מדינות כבר פטרו את אזרחי סין מחובת אשרה והציע כי גם ישראל תתחיל ללכת בעקבותיהן (ראו ידיעה נפרדת).

מגבלה בולטת אחרת היא מאגר קטן מדי של מורי דרך מורשים דוברי סינית מנדרינית. כדי להתגבר על מגבלה זו יוזם משרד התיירות מזה שנתיים קורסים למדריכים בסינית, ולדברי אהובה זקן במאגר המשרד רשומים כבר 75 מדריכים מורשים, מספר האמור להספיק לתנועה של 100 אלף תיירים בשנה. אולם לא ברור כמה מהם אכן יהיו זמינים בתקופות השיא, שהם ראש השנה הסיני ויום העצמאות של הרפובליקה, לכן המשרד ממשיך ליזום קורסים נוספים כדי להגדיל את המאגר. "חשובה לנו איכות המדריכים לכן אנחנו מקפידים על קורס מלא לפי תוכנית המשרד, כמו הקורסים למדריכים דוברי שפות אחרות," אמרה זקן.

נועם פורת, מרכז הקורס "פנדה" סיפר על מתכונת הקורס ועל פרופיל התלמידים: חלקם ישראלים דוברי סינית וחלקם ילידי (ברובן ילידות) סין או ארצות אחרות שהתיישבו בארץ בעקבות בני זוג ישראלים. נינה ו'אנג, עולה חדשה מסין העובדת כמורת דרך לסינים, הדגישה בעברית קולחת את חשיבות הקורסים וסיפקה דוגמאות מביכות לדברים ששמעה בסינית מפי מורי דרך שאינם מורשים, החל בבורות גיאוגרפית (כמו מדריך שהסביר לתיירים כי מהעבר המזרחי של ים המלח "רואים את ארץ ישראל") וכלה בדברי בלע (כמו מדריך שענה ביד ושם לשאלתו של אחד התיירים "אבל למה עשו להם את זה" במילים: "כנראה שהגיע להם").

מי שכבר מבטיחה לתרום את חלקה להגדלת התנועה מסין היא היינאן איירליינס, אחת מארבע חברות התעופה הגדולות בסין, העומדת לפתוח קו טיסות סדיר בין בייג'ין לתל אביב החל ב-28 באפריל. לי ליאנג, מנכ"ל היינאן בישראל, סיפר כי בילדותו שמע לראשונה על ישראל כשראה תמונת מתרחץ בים המלח הצף על פני המים וקורא עיתון. "חלמתי שיום אחד אגיע לשם, ואכן החלום התגשם כשבאתי לישראל להכין את הטיסות."

לי גם שיגר עקיצה מרומזת ל-'Tnet חדשות תיירות' כשאמר: "כשהודענו בשנה שעברה שאנחנו עומדים לפתוח קו לתל אביב היו שמועות שהטילו בכך ספק. אבל הנה, הוכחנו שאנחנו רציניים ואנחנו בדרך לכאן."

 

 

 

10/02/2016