29.03.2024
 
המלצה חמה: hostel4u בליסבון

 

 

מאת שירן כצנלסון

 

Hostel4U שבליסבון אולי מתהדר בתואר צנוע, הוסטל, אולם מדובר במלון של ממש, הממוקם בליבה של העיר, מעוצב באופן צעיר ומנוהל באופן דינאמי על-ידי אנשי צוות אדיבים ומסורים.

ההוסטל שוכן ברחוב תלול מעט, המהווה גבול בין רובעי העיר אלפאמה (Alfama) וביישה (Baixa) של בירת פורטוגל. הוא אמנם קוטלג כהוסטל, אולם הוסטלים אינם נראים כך בדרך כלל - כל יחידות האירוח מציעות חדרים פרטיים עם מתקני רחצה פרטיים, ובנוסף לכך הוא מתוחזק יפה באופן שוטף. הדבר היחיד שאולי גורם לו להרגיש כמו הוסטל זה העיצוב הצעיר והססגוני, וארוחת הבוקר שדווקא כן הולמת הוסטל.

באשר למיקום, הוא נמצא בליבה הפועמת של ליסבון הציורית, בסמוך לאתרי התיירות הפופולריים ביותר בעיר, בהם כיכר רוסיו, כיכר המסחר, מעלית סנטה ג'וסטה, טירת סנט ג'ורג' ועוד רבים אחרים. שכונות רובע ביישה המישורי והמפורסם ממוקמות צעדים ספורים בלבד ממקום האירוח ושם ניתן למצוא את מיטב המותגים המובילים בעולם, כמו גם מסעדות מקומיות וקונדיטוריות. גם ההתניידות אל האכסניה פשוטה למדי, שכן ברדיוס של כ-500 מטרים מהמקום נמצאות שתי תחנות מטרו שונות - רוסיו וביישה-שיאדו (Baixa-Chiado). עובדה זו מאפשרה הגעה פשוטה משדה התעופה, לו תחנת מטרו משלו בקו שצבעו אדום, וגם התניידות פשוטה בכל רחבי העיר.

המקום מנוהל על-ידי פורטוגלי חביב ואדיב מאוד, ששמו מיגל. נוסף לו, גם צוות רחב המוכן תמיד לעזור. עם הצ'ק-אין קיבלתי מפה של העיר ואתריה, מדי בוקר זכיתי לברכת בוקר טוב מאירת-פנים, ובהתאם גם בערב - עם החזרה להוסטל לאחר יום ספוג חוויות.  

ארוחת הבוקר צנועה ובסיסית, אך טובה למדי והיא כוללת לחמים, לחמניות פריכות וטריות, ריבות, חמאה, יוגורטים בטעמים שונים, מיצי אננס ותפוז, ביצים וקורנפלקס עם חלב. נוסף על כך, עמדה לרשות האורחים מכונת קפה עם מבחר של סוגי קפה ושוקו.

התארחתי בחדר זוגי מרווח למדי וממוזג, שההגעה אליו התאפשרה עם עליית קומה אחת ברגל ואז עליה במעלית. בחדר מיטה זוגית נוחה, שתי שידות לצדי המיטה הניתנות לנעילה, שמהוות למעשה מעין כספת מכובדת למדי, מתלה עם קולבים, חצר רחצה מרווח מאוד, וכמובן גולת הכותרת - מרפסת פרטית ומרווחת עם נוף יפה למבניה הצבעוניים של העיר וגם לטירת סנט ג'ורג' שבמעלה גבעה סמוכה. נוסף על החדר, ההוסטל מציע חיבור אינטרנט אלחוטי מהיר, טרקלין עם שולחן ביליארד ושתי נדנדות וכן טלוויזיה. כמו כן, ההוסטל מציע שירות השכרת אופניים, המומלצות אגב לנסיעה לאורך נהר הטחו, משום שנסיעה בשבע הגבעות של העיר אינה בגדר תענוג צרוף.

התארחתי בהוסטלים שונים בארץ ובעולם, והרמה ב-Hostel4U גבוהה בהרבה מהציפיות מהוסטל ממוצע. המקום מעוצב לתפארת, מנוהל ומתוחזק ברמה גבוהה ומקצועית, ועל כן מומלץ מאוד למבקרים בליסבון.

אתר ההוסטל:

http://www.hostel4ulisbon.com/

 

 

 

07/02/2016