18.04.2024
 
גליון חדש למגזין המסעות "אתה נמצא כאן"

 

 

אתה נמצא כאן #2 (איור השער נדב יהל)

 

שירות חדשות תיירות

אתה נמצא כאן - פרויקט כתיבה, איור וצילום בנושא חו״ל, תיירות ומסעות - הוא מגזין מודפס (פרינט) בעריכת יובל סער (פורטפוליו)  וגיא חג׳ג׳ (עונג שבת), שעוסק בדברים שקורים לנו כשאנו נפרדים לזמן מה מהשיגרה, ומבקרים במקום זר. המגזין החל כפרויקט חד פעמי וראה אור במרץ 2015, לאחר קמפיין הדסטארט שהשיג את יעד הגיוס (15,000 ש') כבר ביום הראשון של הקמפיין. הגיליון הראשון זכה ל-2,000 תומכים, בקמפיין שגייס 70,000 ש' והודפס ב-2,500 עותקים. לאור ההצלחה הופך השנה המגזין למסורת, וגיליון שני יושק היום (ראשון, 7.2) בקמפיין הדסטארט חדש.

הגיליון הראשון של ״אתה נמצא כאן״ הציג סיפורי מסעות שעסקו בעיקר ביעד. ״אתה נמצא כאן #2״ עוסק בחלק המרגש והנסתר של המסע - הדרך - כשהיעד הוא עניין משני, ולפעמים אפילו לא קיים. הסיפורים מתרחשים בשמיים, בשדה התעופה, באוטובוס בוונצואלה, במטוסים, ברחובות, בשבילי אופניים, בקיצורי דרך בהודו, בבתי חולים בנפאל, במצעד בירושלים, במוניות או באוטו שכור. גם הטקסטים ב״אתה נמצא כאן״ הם לא בהכרח טקסטים רגילים, שמורכבים מפסקאות: לצד טקסטים מגזיניים קלאסיים נכללים במגזין יומני מסע מצולמים, קומיקס, קטעי יומן, סיפורים קצרים, זיכרונות אמיתיים וזיכרונות מומצאים.

בין דפי המגזין משתפים הכותבים והאמנים את הקוראים בדרך הביתה של אם יחידה שחוזרת עם בנה מעמק הסיליקון לישראל בעקבות חלום הרילוקיישן שנשבר; ברסיסים מיומן מסע חסר מנוחה בדרום אמריקה; בדרך רפטטיבית של נערה שנוסעת בקו אוטובוס רק בגלל שזה הקו שלקח הביתה את הנער שבו התאהבה; במסע מלא מתח של חבורת ישראלים לבוקרשט, והמפגש שלהם עם החשפניות שרוצות, יותר מכל, שהם יזמינו שמפניה; בפיסה ממסע אופניים באירופה; במחשבות על שייכות ותלישות, בעקבות נסיעה לקנדה לבקר את סבא ולקבור את סבתא; במסע של רופא ישראלי צעיר שנוסע להתנדב ולטפל בחולים בנפאל; בסיפור מתעתע על נסיעת הניסיון של זוג ישראלי להציל את שארית הנישואין שלהם בחופשה בעקבה; בנסיעה של יוצר קומיקס צעיר להרצות על עבודותיו בהאג, הולנד, ועל איך זה להיות מאייר צעיר שנלחץ ב״נסיעת העסקים״ הראשונה שלו; בכרוניקה של מצעד הגאווה האחרון בירושלים, מפי האיש שאירגן אותו; בחיפוש אחר חלום הרוקנ׳רול בניו יורק של לפני עשור; ובסימן משמיים שמופיע מעל דרך השמש באיטליה, בדיוק ברגע שבו חלומות הנעורים צריכים להחליט סופית אם להתגשם או להישבר.

״אתה נמצא כאן״ יוצע למכירה ברשת בלבד, רק בהדסטארט, ורק בחודש פברואר. 500 הגליונות הראשונים ימכרו ב-25 ש' ולאחר מכן מחיר הגליון יעלה ל-35 ש'. במסגרת הקמפיין יוצעו למכירה גם 100 גיליונות אחרונים שנותרו ממגזין ״אתה נמצא כאן״ הראשון.

כותבים: אסף סעדון, דייב אגרס, דנה פרנק, דניאל לוי, גארי הותם (בתרגום דרור בורשטיין), דניאל לוי, טל סופיה, יונתן גופר, ליאת אלקיים, עדי סברן, עובדיה בנישו, עלמה איגרא, ערן גלובוס, רוני פלומן, שירי שפירא, שרון קנטור, תומר קמרלינג. אמנים: אבי נעים, אברהם קורנפלד, איציק רנרט, איתן אלוא, אלירן הרוש, אלעד אלחרר, גילי שחק, דידי כפיר, חן וינר, יוניל, יערה הירש, ירון שין (Jewboy), כנרת גילדר, לירון כהן, מורן יוגב, נדב יהל, נועה שפינט, קובי אדרי, קרן כ״ץ, רן בן עזרא, תמר דברת.

 

 

 

07/02/2016