26.04.2024
 
משרד התיירות: מענקים להקמת חניוני לילה

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ועדת ההשקעות בכפר שבמשרד התיירות אישרה מענקים להקמת חמישה מיזמים של חניוני לילה (קמפינג). סך ההשקעה הכוללת במיזמים עומדת על כ-10,736,000 ש'. השתתפות המשרד בהשקעה באמצעות מענק מנהלי תעמוד על כ-20%, כלומר כ-2,512,224 ש'. המיזמים יתרמו להיצע הלינה עוד 1,342 מיטות.

חמשת המיזמים יהיו במקומות הבאים:

בפארק ספיר בערבה התיכונה - "ספירלה בערבה"

בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי

בעין זיוון ברמת הגולן

באחוזת חזן בהר גילה

בדרך הבשמים בנגב

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "התיירות העצמאית ובתוכה לינת שטח, תופסת תאוצה בכל העולם וגם בישראל. אני פוגש לא רק ישראלים, אלא גם קבוצות צליינים שמחפשים להוזיל את שהותם בארץ וללון בקמפינג ואין מספיק היצע. התייר המודרני ישן במלונות מפוארים אך גם יוצא לשטח לכמה ימים. ישראל היא מקום קלאסי לקמפינג מבחינת תנאי מזג האוויר ולכן הקמת חניונים עם תשתית משודרגת ועם שירותים ומקלחות נקיים, נמצאת בעדיפות גבוהה בתכנית העבודה של משרד התיירות. יש לקמפינג ערך מוסף כי הוא מאפשר חיבור לטבע ומענה לרצון הורים רבים לנתק קצת את הילדים מהטלפונים הניידים ומהאייפדים".

אגב כך, רשות הטבע והגנים מסכמת את שנת 2015 ומדווחת על כ-365 אלף לינות (כ-1,000 לינות ביום) במהלך השנה שעברה. מנתוני הרשות עולה כי החניונים המועדפים על הישראלים היו חניוני הדרום עם כ-100 אלף לינות, אחריהם חניון חורשת טל עם כ-70 אלף לינות וחניוני החופים גם הם עם כ-70 אלף לינות.

בשנה שעברה שדרגו ברשות הטבע והגנים את מתחמי החניונים ואת המתקנים שבהם. כיום, במרבית החניונים יש מקלחות מים חמים, עמדות אש, שולחנות פיקניק לישיבה משפחתית וכן שירותי הקמת אוהלים הניתנים על ידי פקחי הרשות, מזרונים להשכרה ועוד. בנוסף, הכשירה הרשות מתחמים רבים לחניית קרוונים דוגמת פארק אשכול, חניון יהודייה, וחורשת טל. בשנה הבאה יוכשרו כחמישה מתחמי קרוונים חדשים בהם מעיין חרוד, מקורות הירקון, הסחנה ועוד.

 

 

 

11/01/2015