29.03.2024
 
גירסת יריב לוין ל-"באתי, ראיתי, ניצחתי"

 

 

מאת יוסי פישר *

 

אחרי מינימום שלוש הודעות שבועיות לעיתונות ומספר מסיבות עיתונאים בהן הוכרזו רפורמות "ראשונות מסוגן", כגון תוספת של 20,000 חדרי מלון בתוך חמש שנים, שיווק קרקעות למלונות זולים, בחינת הקמת שדה תעופה שני בצפון הארץ ועוד כהנה וכהנה, עולה כעת שמו של השר לוין כמועמד מוביל לשדרוג (למשרד הכלכלה) במסגרת סבב שרים צפוי בעקבות פרישתו של סילבן שלום מהחיים הפוליטיים.

אז אם אכן צפוי יריב לוין להיות משודרג, מה הוא משאיר אחריו במשרד התיירות? ענף תיירות במשבר עמוק ומתמשך, משרד תיירות עייף, אגף שיווק ללא ראש והרבה הבטחות והצהרות על רפורמות, שנותרות לעת הזו ללא כיסוי.

לפחות, תקציב התיירות הוגדל באופן משמעותי, אך כיצד הוא ינוצל? מי ינהיג את הספינה הרעועה הנקראת משרד התיירות? איזה 'בר-מזל' יקודם לתפקיד, ולמשך כמה זמן?

אל לנו להיות מופתעים מהרצון של השר לוין להיות מקודם - זה אך טבעי, בפרט עקב נאמנותו המוחלטת והמוצהרת לראש הממשלה. ברוב המקרים משרד התיירות משמש כפרק סיום לקריירה פוליטית, ולעיתים (כמו במקרה של קצב, הירשזון, אולמרט ומיסז'ניקוב) אף כאפיזודה בקריירה בדרך לכתבי-אישום, הרשעות פליליות, עונשי מאסר וקלון רב. 

מה שמחזיר אותי למחשבה העצובה וההכרחית שאולי פשוט אין צורך במשרד הזה ועדיף שיהפוך לחלק ממשרד ממשלתי חשוב יותר, כמו תעשיה ומסחר, כך ששר בכיר יחזיק בתפקיד. אולי עדיף לתיירנים כולם להיות חלק ממשרד ממשלתי חזק מאשר לקבל משרד חלש שהשר העומד בו "פוזל" כל העת למשרה בכירה יותר, או משמש שר תיירות במשרה חלקית ביותר במסגרת תפקידים נוספים המוטלים עליו בממשלה.

אני חוזר למשפט המפורסם המיוחס ליוליוס קיסר שבכותרת המאמר - במקרה של שר התיירות לוין, הנוסח המתאים יותר הוא "באתי, ראיתי, הלכתי".

 

 

 

 

 

 

___________________________________________ 

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

21/12/2015