28.03.2024
 
עוד מיחזור של נתניהו: שדה תעופה בצפון

 

 

מאת יוסי פישר *

 

אמש , בוועידת הגליל שהתקיימה בעכו, אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו הולכים להקים שדה תעופה אלטרנטיבי כאן בצפון, ברמת דוד, זה מנוע צמיחה אדיר לגליל, אדיר. אני בודק עם שר התיירות את האפשרות להוסיף שדה או להרחיב את שדה התעופה במחניים. הטלתי עליו להכין לי תוכנית בעניין הזה, משום שאני רוצה להפוך את הגליל למנוע תעסוקה בינלאומי בענף התיירות, ואני מעוניין שתיירים רבים יוכלו להגיע ישירות לאתרי הצליינות בכנרת ובגליל המזרחי".

לדברי נתניהו, "הגליל הוא ערש הנצרות, בעולם יש כמיליארד נוצרים והאוכלוסיות הללו לובשות צורה ומשנות צורה. לדוגמה, בברזיל יש כיום 40 מיליון אוונגליסטים, מספרם גדל במהירות משנה לשנה. גם בסין יש אוונגליסטים, באירופה יש אוונגליסטים וכמובן באמריקה, והם מעוניינים להגיע למקום הזה. אם אנחנו נאפשר להם להגיע אולי בטיסה ישירה, אולי גם עם פרויקטים שאנחנו יכולים לשתף אותם סביב הכנרת וגם במקומות אחרים - הדבר הזה ייתן תעסוקה לכולם".

ככל הנראה, מדובר בעוד 'מיחזור' של ראש הממשלה, שלפי הכמויות שהוא מפיק, אפשר לחשוב שהוא 'שר-העל' לעניני איכות הסביבה. לפני מספר שבועות - יוזמה חדשה להקמת קזינו באילת, ועכשיו שדה תעופה משלים בצפון הארץ שיחבר את הצפון עם העולם.

אינסוף גורמים וועדות מקצועיות בחנו את נושא התכנות הקמת שדה תעופה בינלאומי תומך לנתב"ג. מאות ואלפי דפים נכתבו בנושא הקמת שדה תעופה משלים בצפון הארץ וגם בדרומה.

למי שלא יודע, השר הממונה באופן ישיר על נושא בחינת והקמת שדות תעופה בישראל הוא לא אחר משר התחבורה ח"כ ישראל כ"ץ. שדה תעופה הוא פרויקט תחבורתי. הגופים הממונים הם משרד התחבורה, רש"ת ורת"א. האם ראש הממשלה לא יודע על כך, או פשוט מעדיף להעביר את הנושא לטיפולו של מקורבו, השר יריב לוין?

בדצמבר 2013 המליץ צה"ל בפני הממשלה הקודמת (להזכירם, אותו ראש ממשלה ואותו שר תחבורה) על שדה התעופה הצבאי ברמת דוד כשדה שהצבא מציע כשדה תעופה בינלאומי אזרחי. 

השנה כתבתי טור המתייחס לצורך בהקמת שדה תעופה תומך לנתב"ג בצפון הארץ שכותרתו "להפוך את רמת דוד לשדה לואו-קוסט, ונתב"ג יתפנה לפעילות חברות רגילות וטיסות ארוכות-טווח".

אז לסיכום: במקום לדבר כל כך הרבה ולשחרר הצהרות - פשוט תתחילו ליישם ולבצע את מה שנדרש.

 

 

 

 

______________________________________

* מומחה תיירות, בעלי חברת VISION HOSPITALITY & TRAVEL

 

 

 

 

02/12/2015