19.04.2024
 
פסטיבל החגים בימקא, ירושלים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ביום ראשון (29.11) יחנך "חודש החגים בירושלים" בהארת בניין ימקא באלפי נורות ובקישוט עץ האשוח המסורתי. מחלקת האירועים והתוכניות של ימקא המתחדשת, מציינת במהלך חודש דצמבר את חגי שלוש הדתות ב"פסטיבל החגים בירושלים": סדרת אירועים חגיגיים ופסטיבלים הפתוחים לקהל הרחב מהארץ והעולם.

אין זה מקרי שימקא מקדמת את תחום הרב-תרבותיות והסובלנות. בשנת 1933 חנך הגנרל הבריטי לורד אלנבי את הבניין, שתוכנן בידי ארתור לומיס הרמון, אדריכל בניין ה"אמפייר סטייט" בניו יורק, ושילב בו אלמנטים קישוטיים המייצגים את שלוש הדתות: 12 עצי הברוש בגינה מייצגים את שנים עשר שבטי ישראל, את תלמידיו של ישו ואת האימאמים באסלאם. בחזית הבניין חרוטות שלוש כתובות, מוסלמית, יהודית ונוצרית: בערבית "אין אלוהים מבלעדי אללה" בערבית, "אני הדרך" בארמית, "ה‘ אלוקינו ה‘ אחד", בעברית.

לא רק המבנה, גם הנהגת הארגון וצוות העובדים מייצגים את הרב-גוניות באוכלוסיית העיר: עובדים בו במשותף נוצרים, מוסלמים ויהודים. לדברי עמוס גיל המנכ"ל החדש של ימקא: "השנה חידדנו את מטרותינו ואנו מסייעים למנף את הרב-תרבותיות של העיר וחותרים להידוק היחסים הבין-דתיים, בין תושבי ירושלים בפרט ובין תושבי הארץ בכללותה. פסטיבל חגי ירושלים הוא אחד האמצעים המשמעותיים בפעילות זו".

גולת הכותרת של פסטיבל החגים בירושלים הוא שוק הכריסטמס, שיתקיים בסוף השבוע של שבין ה-20-18 בדצמבר: המגדל המתנשא לגובה של 45 מטרים, יעוטר באלפי נורות צבעוניות, ועץ הברוש בחזית הבניין, המיתמר לגובה עשרה מטרים, יקושט בקישוטי ענק. שוק של עשרות דוכנים ימוקם בתוך המבנה וימכרו בו מוצרי כריסטמס מקוריים ועבודות יד של בעלי מלאכה ממזרח העיר, מאכלים ודברי מתיקה. שחקנים בדמויות של סנטה קלאוס יסתובבו ברחבי הפסטיבל ויחלקו מתנות. מכונות ימטירו שלג, סדנאות יצירה ומופעי פנטומימה לילדים, קונצרט מיוחד במינו של ענבלי-יד למבוגרים, מופע חלילי עולם ועוד. יום הולדתו של מוחמד ייוצג ביריד עם דוכן חגיגי של המאפה המיוחד לחג - "מושאבכ"(23.12).

עוד בתכנית: כל ילדי ירושלים מוזמנים לקישוט עץ האשוח בלובי של ימקא ולצילום משותף עם סנטה קלאוס יום ראשון (29.11) בשעה 17:30 והארת כל הבניין באלפי נורות בשעה 20:00. פרופ' גבי שפלר, שביום יום מתפקד כפסיכולוג בכיר, יפעיל באמצעות כבלים ודוושות את מערכת הפעמונים של המגדל ויבצע מבחר יצירות של  שירי חנוכה בסמוך להדלקת הנרות. יום חמישי (10.12.15) בשעה 17:00. הופעה אקוסטית של עידן רפאל חביב הפונה לסטודנטים ולצעירים, באולם הקונצרטים. יום שישי (11.12.15) בשעה 12:30. קונצרט מזמורי חג מולד (24.12.15) בשעה 20:00 והטריאתלון האורבני הראשון של ימקא. יום שישי (1.1.2016) בשעה 08:00 ועוד.

 

 

23/11/2015