28.03.2024
 
אתיופיאן מפסיקה את עצירת הביניים בקהיר בדרך מנתב"ג לאדיס

 

מאת גיורא נוימן

 

אתיופיאן איירליינס מבטלת החל מהיום את עצירת הביניים בקהיר של טיסותיה מתל אביב לאדיס אבבה. שתי הטיסות היומיות שהחברה מפעילה מנתב"ג יוצאת לכיוון הים התיכון ופונות דרומה מעל אלכסנדריה שבמצריים, ומשם ישר דרומה לאדיס. מסלול זה קיבל את כל האישורים הביטחוניים. מנהל אתיופיאן בארץ, הנוק טשאגר (Henok Teshager), אומר כי "השיקול הראשון של אתיופיאן היה ונשאר ביטחון הנוסעים, ועמידת החברה בדרישות רשות התעופה האזרחית מאפשרות לה להציע לקהל הישראלי את הקונקשן הנוח ביותר ל-92 יעדים בעולם."

ביטול עצירת הביניים מקצר את זמן הטיסה בכשעה, מחמש וחצי שעות לארבע וחצי שעות. אתיופיאן הנהיגה את עצירת הביניים בקהיר, שכאמור בוטלה כעת, לפני כחצי שנה.

עוד נמסר מאתיופיאן כי החברה ממשיכה להרחיב את מספר היעדים שלה. ב-2015 נוספו קייפטאון, דרבן, מנילה, דבלין, טוקיו ולוס אנג'לס. בקרוב היא תתחיל להפעיל טיסות להו-צ'י-מין סיטי בווייטנאם, לסינגפור ולניו יורק. כל היעדים ניתנים לשילוב ללא תוספת מחיר, כך שניתן לטוס לבנגקוק ולחזור מוויאטנאם או מסינגפור, לטוס ללוס אנג'לס או לוושינגטון ולחזור מניו יורק.

לאחרונה החליטה החברה לרכוש 14 מטוסים מדגם איירבוס 350-900 - הדגם רחב הגוף המשוכלל ביותר של היצרנית האירופית לטיסות ארוכות טווח. הם יצטרפו ל-13 המטוסים מדגם בואינג 787 (דרימליינר) שכבר פועלים בשירות החברה, וששת הדרימליינרים שעתידים להצטרף לצי שלה במחצית 2016.

ולזווית הפמיניסטית: ביום חמישי האחרון (ה-19 בנובמבר) יצאה מאדיס אבבה לבנגקוק טיסה שהופעלה כולה על ידי צוות נשי, כולל צוות תא הטייס, הדיילות וכן צוות הקרקע, בהן האחראיות על הביטחון ועל המטען. אתיופיאן פירסמה את "טיסת הנשים" כדי להדגיש את מחוייבות החברה לשיוויון המגדרי.

אתיופיה נבחרה על ידי המועצה האירופית לתיירות ומסחר כיעד התיירות המומלץ ביותר ב-2015, אחרי שהקדימה 30 מדינות אחרות, וזאת בזכות השילוב של נופי טבע, תרבות עשירה והיסטוריה עתיקת הימים. מספר התיירים המבקרים באתיופיה עולה במהלך העשור האחרון בשיעור ממוצע של כ-10% מדי שנה. ב-2014 ביקרו בה יותר מ-600 אלף תיירים.

 

 

 

 

22/11/2015