18.04.2024
 
תאילנד - בראש רשימת גניבות הסלולרי מישראלים

 

 

שירות חדשות תיירות

 

המכשירים הסלולאריים כבר הפכו מזמן להיות חלק מגופנו, אין מקום בארץ או בעולם שאנחנו לא לוקחים את המכשיר איתנו. לרוב המכשיר יקר ומצריך כיסוי ביטוחי, אך מנתוני חברת  PassportCard עולה כי כ-70% מהישראלים מעדיפים לסמוך על עצמם ולא לרכוש כיסוי ביטוחי לנייד שלהם כשהם מטיילים בחו"ל.

מנתוני חברת PassportCard המבוססים על מאגר הכולל מאות אלפי לקוחות עולה כי חמש המדינות המובילות גניבה של מכשירים סלולאריים מתיירים ישראלים הן:

1. תאילנד
2. ספרד
3. איטליה
4. סין
5. טורקיה

מפילוח נתונים שנעשה על ידי החברה ומבוסס על מאות אלפי לקוחות ישראלים עולים הנתונים הבאים: תאילנד היא מובילת הטבלה בכל הקשור לגניבה של טלפונים סלולאריים מתיירים ישראלים. במקום השני והלא מכובד ניצבת ספרד ולאחריה איטליה וסין. טורקיה היא המדינה הסוגרת את החמישייה הפותחת. נתון משמעותי נוסף הוא כי 70% מן היוצאים לחו"ל לא רוכשים ביטוח למכשיר הסלולארי וכי רק 30% מהיוצאים לחו"ל רוכשים ביטוח למכשירם הנייד.

כאשר מפלחים את נתוני הגניבה של המכשירים הניידים ניתן למצוא דפוס מסוים. בתאילנד לדוגמא, חלק גדול מהגניבות מתבצע בשטח הערים כגון בנגקוק, צ'אנג מאי וצ'אנג ראי, עם זאת, האיים קופנגן, קוסומוי וקופיפי מהווים גם הם מוקד לגניבות של מכשירים ניידים. המצב בספרד שונה במעט, רוב מקרי הגניבה מתרחשים בעיר ברצלונה אשר "מתהדרת" במספר כייסים גדול. אך ברצלונה אינה היחידה, קוסטה בראווה אשר מהווה יעד תיירות פופולרי מאוד למטייל הישראלי נמצאת במקום השני בספרד בתחום הגניבה של מכשירים סלולאריים. מבחינה שנעשתה לגבי המכשיר המועדף של הגנבים לא התקבלו תוצאות חד משמעיות, הגנבים גונבים "מה שבא ליד" ולא בוחנים אם המכשיר הוא אייפון או שמא משתייך למשפחת מכשירי האנדרואיד. המצב באיטליה מבחינת גניבת מכשירים סלולאריים הוא בעייתי למדי, זאת משום שלקוחות רבים מתלוננים על גניבות של מכשירים שנעשו באמצעות חיתוך תיקים שנמצאו במזוודות בבתי מלון, במטוסים ובכלי רכב שכורים.. במוקד התביעות של החברה מציינים כי גם מדינות צפון אמריקה - ארה"ב וקנדה נמצאות אף הם במקום מכובד בטבלה. עם זאת, במדינות אלו לא נרשם נתון על מוקד לגניבות של טלפונים סלולאריים והמקרים מתרחשים הן בניו יורק וטורונטו העמוסות וכן במקומות הנידחים בשתי המדינות ולכן יש לגלות משנה זהירות בכל מקום.

יואל אמיר, מנכ"ל החברה, אומר כי "הצרכן הישראלי יכול לצמצם בצורה ניכרת את הנזקים העלולים להיגרם כתוצאה מגניבת המכשיר בחו"ל על ידי רכישת כיסוי ביטוחי מתאים. כיסוי שנמכר בעלות נמוכה של מספר שקלים בודדים ליום בלבד. הרחבת פוליסת הנסיעות לחו"ל באופן זה תעניק החזר כספי בסכום של עד 800במקרה של גניבת המכשיר ותחסוך לנוסעים עוגמת נפש ונזק כספי לא מבוטל". 

 

 

  

09/11/2015