19.04.2024
 
11 חברות מתמודדות על ייצוג אמריקן איירליינס בישראל

 

מאת גיורא נוימן

 

11 חברות ותאגידים מתמודדים במכרז של אמריקן איירליינס על ייצוגה המסחרי בישראל, החל מינואר הקרוב, עת תפסיק החברה האמריקאית את טיסותיה לארץ ותסגור את נציגותה כאן. בכירים מאמריקן כבר ביקרו במשרדי כמה מהמתמודדים המובילים כדי להתרשם מסדרי העבודה בהם ויעילותם, וההחלטה אמורה להתפרסם בימים הקרובים.

המתמודדת הבולטת היא חברת טל תעופה של גדעון טהלר, שייצגה את אמריקן כסוכן מכירות כללי (GSA) במשך למעלה מ-20 שנה, בהן לא הפעילה החברה טיסות לישראל. בספטמבר 2014, המועד שבו התמזגה אמריקן סופית עם המתחרה יו-אס-איירווייס, שהפעילה קו סדיר בין פילדלפיה לתל אביב במשך כחמש שנים, הועברה הפעילות המסחרית של החברה הממוזגת למשרדי יו-אס-איירוויס ברמת גן וההסכם עם טל תעופה בוטל. לפני כחודשיים, אחרי שהקו עבר לפעול תחת המותג אמריקן איירליינס, הודיעה החברה כי הוא ייסגר בינואר הקרוב בשל הפסדים.

מתמודדת נוספת בעלת סיכויים גבוהים לקבל את נציגות אמריקן היא חברת אופן סקיי שבשליטת קבוצת איי-די-בי והמייסד אפרים פורטיס. כמו טל תעופה, גם אופן סקיי מתמחה בייצוג חברות זרות כג'י-אס-איי, בהן גם חברות און-ליין (המפעילות טיסות לארץ), כמו אירופלוט הרוסית, לוט הפולנית וסייפרוס איירווייס הקפריסאית. השבוע קיבלה אופן סקיי גם את הנציגות של אייגיאן איירליינס היוונית, שיוצגה עד כה על ידי פיס אייר אנד אוויאיישן של דני דנציגר.

רוב חברות התעופה הבינלאומיות מעדיפות את שיטת סוכן המכירות הכללי (באנגלית: (General Sales Agent לניהול הפעילות המסחרית בשווקים בהם הן נוכחות כאוף-ליין (כלומר, אינן מפעילות אליהם טיסות), שיטה החוסכת להן הפעלת משרדים עצמאיים.

עם הפסקת הטיסות מפילדלפיה וסגירת משרדי אמריקן איירליינס ברמת גן והתחנה שלה בנתב"ג יפוטרו 19 עובדי החברה בישראל.

 

 

29/10/2015