28.03.2024
 
כינוס ראשון של שדולת התיירות בכנסת

 

 

שירות חדשות תיירות

 

ח"כ טלי פלוסקוב, הצליחה להביא לדיון הראשון של השדולה נציגים מכל סיעות הכנסת: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר התיירות יריב לוין, שר הדתות דוד אזולאי, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ איילת ורבין נחמיאס, ח"כ איתן ברושי, ח"כ נחמן שי, ח"כ יואל חסון, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ שרן השכל, ח"כ אורן חזן, ח"כ נורית קורן, ח"כ מיקי לוי, ח"כ רחל עזריה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וח"כ שולי מועלם.

יו"ר השדולה, ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) אמרה בפתח הדיון: "אני מתרגשת לפתוח את השדולה החדשה: 'תיירות בעדיפות לאומית'. לתיירות פוטנציאל עצום, אך מאז מבצע 'צוק איתן' היא במשבר. אני מאמינה, שחרף המשבר אם נצליח לגייס את כל משרדי הממשלה נצליח לצמוח. אנחנו יכולים להפוך את ישראל למדינת 'טוריסט ניישן'".

שר התיירות, יריב לוין אמר בדיון: "בעבר התחרינו מי מבשר מסר יותר קשה והתיירים ברחו. במו ידינו דירדרנו את המשברים. כעת המטרה היא להחזיר את ההזמנות לישראל לקצב הרגיל. אני מצר על כך, שבכנסת נושא התיירות לא עומד דיו על סדר היום ואני לא מקבל מספיק שאילתות בנושא התיירות. השנה קיבלנו תקציב שיווק מוגדל וזה מאפשר לנו יותר להעז. החלטנו על תקצוב רשת ביטחון לכנסים ועלינו להבטיח רשת ביטחון לבתי המלון ובהמשך לספקי תיירות אחרים".

לדברי יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, מיכאל פדרמן: "אני כבר 40 שנה בתיירות וב-1975 התמניתי למנכ"ל מלונות דן. התקופה הנוכחית יש בה שילוב מצויין - ח"כ טלי פלוסקוב ממפלגת 'כולנו' של שר האוצר, יחד עם קרבת שר התיירות, יריב לוין, לראש הממשלה. זה מזכיר רק עוד שתי תקופות אחרות מהעבר: יצחק רבין כרוה"מ, בייגה שוחט, שר האוצר ועוזי ברעם, שר התיירות וגם, כשאולמרט היה רוה"מ והירשזון כשר האוצר והתיירות. אני מקווה, שהאוצר יסכים לכך, שתקציב השיווק המוגדל יהיה לתקופה של שלוש שנים ולא לשנה אחת בלבד".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) אמרה בדיון: "התיירות היא התעשייה הכי תנודתית במדינת ישראל ולכן אנו ככנסת חייבים להתגייס ולסייע. ישנן, כמה ערי תיירות שהוזנחו, טבריה למשל היא דוגמה להזנחה מתמשכת. צריך להסתכל על מפת התיירות ברצינות".

ח"כ נחמן שי ( המחנה הציוני) אמר בדיון: "תיירות בעדיפות לאומית היא, שדולה כחול לבן. אני לא מבין איך אנשי התיירות יכולים להתמודד עם תסכול מתמשך כאשר מסביבנו התיירות צומחת במדינות השכנות". שי פנה לשר התיירות וקרא לו להשקיע יותר זמן במשרתו כשר התיירות. לדבריו: "המטלות, שמטיל עליך רוה"מ באות על חשבון התיירות. אני רואה אותך במליאת הכנסת עונה על שאילתות ומסמכים מטעם רוה"מ. הבעיה, שתחום התיירות דורש שר במשרה מלאה".

נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, אמר בדיון: "בפעולה נכונה אפשר להגיע ל-6.5 מיליון תיירים. המגבלה תהיה רק המקומות הקדושים. יש לנו המלונאים עניין להוסיף עוד חדרי אכסון בארץ ובתנאי, שגם הביקושים יגדלו. אנחנו בעד אמצעי אכסון מגוונים ובתנאי, שיופעלו כחוק. יושבים בשדולה ח"כים ושרים - איך אתם נותנים יד לכלכלה שחורה בדמות Airbnb?

גונן גם אמר בדיון "אנחנו רוצים להוריד מחירים אבל סובלים מרווחיות מאוד נמוכה. הגשנו לשר התיירות מסמך מפורט בעניין. בסוף היום צריך להרוויח, אחרת אין טעם לעשות עסקים. ממשלת ישראל הקודמת קיבלה החלטה, לטפל בעודף הרגולציה ולקדם את התיירות. אדוני השר, בבקשה ממשו את ההחלטה כדי שהמחירים ירדו".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין אמר בבדיחות בדיון: "העלאת שכר הח"כים אולי תעזור בגיוס יותר חדרניות. שכולם ייקחו דוגמא מח"כ טלי פלוסקוב, שעברה דרך ארוכה ובעבודה קשה הגיעה מעבודה כחדרנית להיות חברת כנסת מוערכת ויו"ר שדולת התיירות".

 

 

27/10/2015