19.04.2024
 
טיילת חדשה בנחל ציפורי

 

 

 

שירות חדשות תיירות

אתר טיולים ופנאי חדש עומד, החל מסוף השבוע הזה, לרשות המטייל הישראלי: בנחל ציפורי נחנכה טיילת חדשה בקטע שבין טחנת הנזירים לכפר ראס עלי. בטקס נכחו מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון חיים חמי, ראש המועצה האזורית זבולון דבל'ה ישורון, יו"ר הוועד המקומי של הכפר נימר סומרי, הצוות שהוביל את התהליך מקרב תושבי ראס עלי ושכנים יהודים וערבים מכל הסביבה.

מדובר בפרוייקט קהילתי שאותו הובילה רשות ניקוז ונחלים קישון ושבו השתתפו תושבי הכפר בתכנון ובביצוע, בסוגיות כגון: מה הם רוצים שיהיה בטיילת וכיצד לגרום לה למשוך מבקרים ישראלים אל הנחל ולסביבת הכפר.

הטיילת, באורך של כשני קילומטרים, יוצרת שילוב מרתק של נחל זורם, מפלי מים, צמחיה עשירה המצלה ומחזקת את גדת הנחל ופינות ישיבה לטובת המטיילים שירצו להגיע למקום בכל עונה של השנה.

תהליך התכנון של הטיילת כלל שורה של מפגשים עם מגוון בעלי עניין: תושבים, חקלאים, רועים, ועוד בהנחייתו של ברוך קומפנו, מומחה לאיכות סביבה וקייימות בקהילה, אשר זכה ב-2014 בפרס 'הגלובוס הירוק'. הליך שיתוף ציבור מן הסוג הזה הינו חדשני בקרב האוכלוסיה הערבית ובמהלכו החליטו אנשי הקהילה לקבל אחריות ולהתחייב להחלטות מורכבות. החקלאים, שאדמותיהם גובלות בגדת הנחל, נרתמו לסייע והסכימו שקטעים מן הטיילת יעברו ליד ובתוך נחלותיהם. בעלי העדרים, אשר רועים את הצאן והבקר באזור במשך שנים רבות - נטלו חלק בתהליך שיתוף הציבור וקיבלו על עצמם מגבלות שמטרתן לשמור על הנחל ועל סביבתו.

הטיילת נחנכה בשבת בטקס נטיעות ובמפגש יהודי ערבי, שבמהלכו מדריכים ערבים תושבי המקום סיפרו על ההסטוריה של האזור ועל המצווה הדתית לשמור על הסביבה. רבים מן המשתתפים באירוע, ערבים ויהודים, מעמק יזרעאל, מהכפרים הערביים ומהמועצה האזורית זבולון, הדגישו בדבריהם את הצורך להדק את שיתוף הפעולה בין ערבים ויהודים, בעיקר על רקע אירועי השנאה והפיגועים הרבים ברחבי הארץ.

 

 

 

12/10/2015