20.04.2024
 
אלי גונן מוחה על דברי נתניהו בנושא "קרטל המלונות"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, שיגר מכתב לראש הממשלה נתניהו, המוחה על הדברים שצוטטו מפיו בסוף השבוע, לפיהם אמר לשר התיירות לוין "תשבור את קרטל המלונות".

בין היתר כותב גונן: "מי שמסר לך כי בישראל לא נבנו מלונות חדשים זה יותר מעשור בגלל התנגדות המלונאים - הטעה אותך. כדי, שתוכל להגיד לשרי הממשלה: 'תהיו לוינים', הממשלה צריכה לעשות את מה שהייתה אמורה לעשות מזמן: ליישם את דו"ח הוועדה הממשלתית להוזלת הנופש מ-2012, דו"ח אשר הצביע על הצורך בהסרת חסמים, על ביטול רגולציות שאינן קיימות במדינות אירופה, על הסרת חסמי התכנון והבניה אשר קיימים במלונאות לא פחות מאשר בתחום הדיור".

בנוסף, במכתב פירט גונן את החסמים הקיימים בענף, לדבריו: היקף הארנונה, הקלה בתקני האבטחה, ביטול מונופול הכשרות, הקצאת תקציבי שיווק ראויים לאורך מספר שנים ועוד. כל אלו ציין גונן, יאפשרו למלונאים להוריד מחירים ויקלו על התחרות מול יעדי תיירות אחרים, ובכך יוכלו הישראלים והתיירים ליהנות ממחירים נמוכים יותר. במכתב הביע נשיא התאחדות המלונות את אכזבתו על כך, שבמקום לטפל בצעדים שהממשלה התחייבה לממש לשם הורדת מחירי המלונות, קורא ראש הממשלה לשר לוין לשבור קרטל שלא קיים.

מוסיף גונן: "מלונאי ישראל ישמחו לשתף פעולה עם הממשלה וביחוד עם השר יריב לוין, שזוכה להערכה ואמון גדול מאוד ממלונאי ישראל בפרט, ומתעשיית התיירות בכלל. שר התיירות יכול להפוך למודל לחיקוי לשרים אחרים, וזאת על ידי כך, שהממשלה תייצר הצדקה כלכלית לבניית בתי מלון: תוריד רגולציה ותקל על הקשיים, שהיא מערימה על מלונאי ישראל בפרט ויזמי תיירות בכלל ועל ידי פעילות משותפת מקצועית ונכונה כדי לשווק את ישראל כיעד תיירות ייחודי ונינוח ולא מסוכן לתייר. לצערנו כיום המלונאים הישראלים בונים מלונות רבים בחו"ל אך כמעט ולא בונים בתי מלון חדשים בישראל. אין להתבלבל - איפה שיש הצדקה כלכלית שם נבנים בתי מלון והענף מתפתח".

ועוד נכתב במכתב: "אנו מאמינים שישראל יכולה להגיע ל-6.5 מיליון תיירים בשנה, שייצרו 357,000 מקומות עבודה ויכניסו כ-82 מיליארד שקל לתמ"ג ותוספת של 30,000 חדרי מלון בכל המדינה לרבות בפריפריה".

חשוב לציין, לדברי גונן, כי דווקא המלונאים הראשונים שהצהירו, שיקר בישראל עקב מדיניות הממשלה בגלל שחלק ניכר מהמחיר, שמשלם האורח במלון מקורו בעלויות יוקר המחיה הכבדות שיש בארץ בנוסף לעלויות לא סבירות, שמוטלות רק על המלונות בארץ, אשר מייקרות את המחיר לעומת מדינות אירופה ואף ממתחרים באגן הים התיכון.

בסיום מכתבו כותב גונן לראש הממשלה: "אנשי העסקים במדינת ישראל הם המנוע לכלכלה יציבה, פורחת ומשגשגת. הגיע הזמן, שמנהיגי המדינה בראשותך לא יתנו יד להשתלחות בסקטור העסקי בכלל ובאנשי העסקים בפרט. נעשה הכול, שהשר לוין יהפוך מודל לחיקוי".

 

 

 

09/08/2015