20.04.2024
 
"קרטל המלונות" ושיטת הכחלוניזציה

 

 

מאת חגי רוזן

 

אין אפשרות להפריז בגודל חשיבות פרסום צמד המילים שהוציא מפיו ראש הממשלה - "קרטל המלונות". צמד מילים שהיה עד כה בשימוש רק אצל טוקבקיסטים נידחים מיוזעי-מקלדת, עשה את דרכו למרכז הבמה הציבורית, ומייעד להפוך בהרף-העין של מטבע לשון אחת את המלונאים לשנואי-נפשו של ההמון, בדיוק כמו חברות הסלולר בעידן פריחת הכחלון.

בהוקוס-פוקוס אחד קטן סימן הקוסם נתניהו מטרה ציבורית גדולה ובוהקת - בדיוק באמצע מצחם של מלונאינו, לטובת משימת ניתוב הזעם הקדוש של הרוטוויילר החברתי, החייב סוף-סוף (אליבא דנובל אנרג'י פינת תשובה, נגיד) לנעוץ את מלתעותיו במשהו שאינו מריח מקרטל גז.

אם להודות על האמת - המלונאים הרוויחו די ביושר את מעמדם הנוכחי כברווז מטרה, כאשר בידם האחת הם נוהגים תדיר לשלוף ממחטה כדי לנגב עין דומעת מבכי על מר-גורלם, ושלל אילוצים/תירוצים לגביית תעריפי אירוח נוסח מונטה קרלו, בעוד ידם השניה עסוקה בספירת רווחים נאים במיוחד. ובמילים "נאים במיוחד" מתגלמת העובדה שבכל השנים שחלפו מאז 2004, בה הרוויחו המלונות בישראל סכום מזערי של חצי מיליארד שקלים, נעו רווחי המלונאים בין 1.1 מיליארד שקלים בשנה (2005 ו-2006) ל-1.8 מיליארד שקלים (ב-2012). בחמש השנים האחרונות הרווח הכולל של המלונות בישראל לא ירד ממיליארד וחצי שקלים לשנה. אגב, אתם מוזמנים לעלעל בשעות הפנאי שלכם בספר עלילותיו של הברון מינכהאוזן, לבטח תמצאו בו סיפור ושמו "קשה להיות מלונאי בישראל". 

גם התנהגותו השבוע של נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, שמיד עם הגיע לאוזניו הידיעה על תוספת לתקציב השיווק של משרד התיירות, חפז לפרסם הודעת ברכה נלהבת לשר הממונה ("אני מברך את שר התיירות על מאבקו העיקש", "אנו העוסקים בתיירות מברכים על המהפכה בסיוע הממשלתי") משל הוא נציג קולחוז, המגיע לקרמלין לברך את החבר סטאלין לרגל יום הולדתו, חשפה התנהלות נמהרת של מי שהסתכסך קשות עם שר התיירות הקודם, ומנסה לרצות בכל מאודו בתועפות חנופה את שר התיירות החדש.

וכעת סימן נתניהו במו-פיו למקורבו שר התיירות את הנתיב הסלול להפוך לכחלון החדש, על גבם של המלונאים - כל הדרך לקדנציה משודרגת בממשלה הבאה. תראו לי פוליטיקאי אחד שלא יתפוס הזדמנות שכזו בשתי ידיו, ואשתכנע שהירח עשוי כולו מגבינה.

 

 

 

08/08/2015