23.06.2024
 
האמנם "הישג חסר תקדים" לתקציב התיירות?

 

 

שירות חדשות תיירות

 

משרד התיירות הודיע כי במסגרת אישור תקציב המדינה סוכם כי תקציב השיווק של המשרד בחו"ל "יגדל משמעותית" ויעמוד על 300 מיליון ש' (סכום שהוגדר בהודעה שלו לעיתונות כ-"הישג חסר-תקדים"). בכך, לדברי המשרד "נעשה מהלך ראשון בדרך לשיקום התיירות בישראל, להגדלת מספר התיירים המגיעים למדינה ולשיפור תדמיתה בעולם".

עוד מסר המשרד כי "סוכם כי יבוצע מהלך גדול לעידוד הקמת מלונות בדרגה של 2-3 כוכבים, דבר אשר יגדיל את ההיצע המלונאי ואת התחרות ויביא להורדת מחירי הלינה במלונות".

אלא בסקירה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהוגש לוועדת הכלכלה בסוף 2014, נכתב כי ממילא התקציב המאושר של המינהל לשיווק התיירות לישראל הגיע ל-307 מיליון ש' בשנת  התקציב 2013: 

 

 

כך שיתכן שכוונת המשרד היא שהתקציב המקורי לשיווק בחו"ל יגדל ל-300 מיליון ש', אך תקציב השיווק המאושר לשנת 2013 עמד ממילא על 307 מיליון ש', כך שלכל הפחות - "הישג חסר תקדים" אין כאן.  

גם ב-2014 היה התקציב המאושר של המינהל לשיווק התיירות 332 מיליון ש' - שוב, יותר מה"הישג חסר התקדים" של 300 מיליון ש':

 

 

לפי נתוני אגף התקציבים באוצר, ב-2014, שנת 'צוק איתן', הוצאו על 'פעילות שיווק תיירות המתבצעת בחו"ל' 168.4 מיליון ש', ועל 'המינהל לשיווק התיירות לישראל' 190.4 מיליון ש' נוספים - סכום מצרפי הגדול מ-300 מיליון ש', אם כי לא ברור מה מסכום זה נכלל בהגדרת "תקציב השיווק" של המשרד.

אגב, בהודעת משרד התיירות אין כל התייחסות לקיצוץ הרוחבי שיוטל על המשרד במסגרת התקציב (3.5% ואחוז נוסף בשנה הבאה) - כמו על כל משרדי הממשלה, להפחתת תקציב האחסון המלונאי ב-14.8 מיליון ש', ולהפחתה של 4.8 מיליון ש' בתקציב שיווק תיירות הפנים.

 

 

06/08/2015