19.04.2024
 
כמה מילים על צר התיירות

 

 

מאת חגי רוזן

 

הררי מילים נשפכו השבוע על צר התיירות שלנו, יריב לוין, שדעותיו המגונות נחשפו ברבים, למרבה האסון. הכל כמדומני כבר נכתב ונאמר על השיבוט האורן-חזני המשודרג הזה, אבל אין ברירה אלא להוסיף גם כמה משלי. 

אחרי שכבש לו מקום של קלון בשולי-השוליים ההזויים של הימין הקיצוני המטורלל, אי שם בין סמוטריץ' ויוגב, עם השתלחות חסרת-רסן בבית המשפט העליון בפרט ובשלטון החוק בכלל, לא נותר לכל מי שמוצא את פרנסתו וייעודו בענף התיירות, אלא להחזיק אצבעות ולהתפלל בוקר בוקר כי ראש הממשלה יסיר מעלינו במהרה את הפגע הרע הלויני, יסדר לו משרה אחרת, במסגרתה לא יתחבו בפניו מיקרופון, וכך ממילא לא תהיה לו עילה לחשוף שוב את קלונו בציבור. אני אישית ממליץ על משרת "השר האחראי על מלאי הציוד המשרדי הלאומי, סיכות השדכן ודפי הצילום", או משהו בדומה לזה. 

כל דקה שעכוזו של לוין ממלא את כורסת המיניסטר במשרד התיירות היא פרק זמן ארוך-מנשוא, שבמהלכה אין תקווה ואין תקומה לתעשיית התיירות הנכנסת הישראלית, שתמשיך ותדשדש בבוץ העמוק בו היא שרויה.

הרי בסופו של דבר, שימעו של ה"ד"ר סטריינג'לאב" הפרטי שלנו יעשה לו כנפיים ויתפרסם, אוי לאותה בושה, אצל פרנסי התיירות בכל אותן מדינות שאנו חפצים כי תייריהן יגיעו אלינו. גם כך משימת השיווק של ישראל כיעד תיירותי היא עניין סיזיפי קשה במיוחד בימים טרופים אלה, ועם הצטרפותו של הבנצי גופשטיין המיניסטריאלי של ענף התיירות לעניין הזה - המשימה תהפוך לבלתי-אפשרית לחלוטין. 

וענף התיירות לדורותיו, למוד-סבל שכמוהו, הרי יודע את המהלך הרגיל של הדברים אצל שרי תיירות בעשורים האחרונים: תחילה הבטחות חגיגיות בעלמא לחמישה מיליון תיירים בשנה, אחר-כך נסיונות מופרכים וכושלים להגדלת תקציבים ולבדל-עשייה כלשהי (בדרך כלל - הקמת ועדה באמתלת שקר-כלשהו, תוך רעש וצלצולים), ולבסוף כישלון פומבי חלקי או מוחלט בכל פרמטר אפשרי, וכמובן - בל נשכח את הפינאלה החביבה על כל שרי התיירות לדורותיהם בעשורים האחרונים - קפיצה לחופשת סיום קדנציה לעידוד התיירות הצליינית אצל חביביהם - מנהיגי האוונגליסטים מדרום ארה"ב, טיפוסים שלידם גם לריסה טרימבובלר, רעייתו של יגאל עמיר, מסתמנת כאופציה שפויה ושקולה לגמרי. נראה ששר התיירות הנוכחי עשה את קפיצת הדרך - מבלי בדל עשיה או כישלון - היישר אל מחוזות הטרימבובלר, שגם היא, אני משוכנע לחלוטין, סבורה כמוהו למשל ש"בבית המשפט העליון שולטת אסכולה של שמאל רדיקלי - שהיא רוב שופטיו". היי, תנו לו להיות שר משפטים ותראו את בעלה משוטט בציבור כאחד האדם חודש-חודשיים לאחר המינוי.

ולא נותר אלא לסיים במילות הגינוי ההכרחיות שפירסם הצר במו-מקלדתו בחשבון הפייסבוק שלו, לפיגוע השנאה בירושלים:

 

 

ואם תיקחו את שלוש השורות האחרונות שכתב, בשינוי קל (אך חיוני) של מושא הגינוי, תקבלו את כל התורה כולה על רגל אחת, היישר מפי הסוס:

שר התיירות לוין "אינו מייצג את פניה היפות של ישראל, פוגע פגיעה קשה בתדמיתה של המדינה בעולם ועלול לגרום נזק חמור לפוטנציאל התיירות הנכנסת". יופי של סיכום מוקדם לקדנציה מופרכת ומיותרת.

 

 

 

 

 

 

31/07/2015