19.04.2024
 
"קבוצה חרדית קיצונית השתלטה על קבר דוד"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

יו"ר אגודת מורי הדרך, בני כפיר, פנה במכתב לשר התיירות ולשר לבטחון פנים, בו הוא מתריע על "השתלטות קבוצה קיצונית על מתחם קבר דוד בירושלים".

בין היתר כותב כפיר: "מתחם קבר דוד מאוכלס לאחרונה על ידי קבוצות גדולות של יהודים, המקשים בכוונה על ביקורי תיירים ואף מונעים מהם גישה אל אתר הקבר. הדבר גורם לאי נעימות רבה, פוגע בחוויית התיירים ופוגע במוניטין של ישראל כמדינת תיירות בכלל ובזה של ירושלים בפרט. מתלונות של מורי דרך שהצטברו במשרדי האגודה, אנו למדים כי באזור הקבר ובחדרים הסמוכים לו, נוהגות להתרכז קבוצות של מתפללים, הנוהגות בקולניות ולמעשה מקיימות שם התכנסויות המוניות. במהלך ההתכנסויות הללו נוהגים חלק מהנוכחים לשאת דברים בקולות רמים, להצטופף, לדחוף - וכאמור, לעתים גם למנוע כניסת מבקרים".

ממשיך כפיר במכתבו וכותב כי "מורה דרך אחד מספר, שכאשר נכנס למתחם עם זוג תיירים, הבחין אחד המתפללים (ששימש כשליח ציבור) בנכנסים, ואז דחף בכוונה את הדוכן לעבר הדלת במטרה לחסום את מעבר התיירים למתחם הקבר, תוך שהוא זועק את התפילה בקולי קולות. התיירים נבהלו מההתנהגות התוקפנית, נסוגו לאחור והחליטו לעזוב את המקום. מורה דרך אחר מדווח כי המקום הפך לישיבה בפועל (גם אם לא בתואר), ומתנהלים בו שיעורים המוניים וקולניים ביותר. האווירה במקום דחוסה, ותיירים מדווחים על תחושת אי-נוחות בולטת. הדבר משתקף גם במשובים שמקבלי מורי דרך מלקוחותיהם. מורי הדרך מוסיפים ומדווחים כי בכניסה לאתר קבר דוד עומד שומר רק לעתים נדירות. זאת, בניגוד לאתר "אולם הסעודה האחרונה" הממוקם מעליו, ושבו שוהה שומר האמון על שמירת הסדר במהלך כל שעות הפתיחה של האתר. לפיכך, אין מי שאוכף בצורה יעילה את הסדר במתחם הקבר, והלכה למעשה הוא נשלט על ידי קבוצה חרדית קיצונית העושה בו כבתוך שלה".

כפיר מסיים את מכתבו: "מצב זה מחייב התערבות מיידית של הגורמים האמונים על השבת הסדר".

 

 

 

08/07/2015