24.04.2024
 
אילת: היכונו לביאת שיכורי מזרח אירופה!

 

 

 

מאת חגי רוזן

 

בעוד פרנסי ענף התיירות הנכנסת והמלונאות פצחו בשירה וריקודים לרגל הגעתה הצפויה לאילת בחורף הקרוב של חברת ראיינאייר, על כל ישראלי (ובמיוחד אילתי) הגון ושומר-חוק לדעת כי מדובר יהיה במפגע סביבתי מהסוג הגרוע ביותר, שעוד יעסיק את רשויות החוק ואת שופטי המעצרים התורנים באילת, ובגדול.

רמז לאסון הממשמש ובא אפשר למצוא בדבריו של מנהלה המסחרי של ראיינאייר: "אנחנו מתכוונים להביא תיירים שמחפשים חופשת שמש בחורף. לא מדובר בתיירים שבהכרח התכוונו להגיע לאילת, אלא בתיירים שיבואו בגלל המחיר המפתה. פה מדובר ביעד שהוא קצר בכמעט שעתיים לכל כיוון עם מחיר מאוד אטרקטיבי". במילים אחרות: תציעו למישהו התקוע עמוק באחד מהעשירונים התחתונים בליטא, הונגריה או פולין באמצע החורף המקפיא חופשת סופשבוע בכמה עשרות אירו ביעד אקזוטי קצר-טווח שטוף-שמש, ותראו איך הוא מגיע בהמוניו - על כרס הבירה שלו, קרחתו וקעקועיו. כן, אני יודע שמדובר בהכללה גסה מהסוג הגרוע ביותר, אך הנסיון האירופי המר והנמהר בחופשות "אקזוטיות" מהסוג הזה מלמד כי מי שהפרוטה מצויה בכיסו (ולו במשורה), לא ייתפס מת (ובוודאי לא יביא את משפחתו) בחופשת פגע-וברח מסוג זה בתעריפי 'רמי לוי'. 

אני מנסה לנחש, האם איזשהוא מלונאי אילתי בריא-בנפשו החושב ולו לרגע, שמי שהגיע בטיסת אולטרה לואו-קוסט ממדינה מזרח-אירופית קשת-יום ישלם, ולו מחצית מהתעריף לחדר שנהג לגבות מתייר שהגיע לעיר במסגרת חבילת נופש מדי חורף בחורפו בשנים האחרונות? הרי התייר הראיינאיירי המצוי דל-האמצעים יישן (במקרה הטוב) על מיטת קומותיים בהוסטל אילתי או יחלוק חדר במלונית חצי כוכב, או (סביר יותר להניח) על שפת הים, על ספסל בקרן רחוב, או יירדם על שולחן בפאב מקומי, מחבק פחית בירה מעוכה. ואם מישהו במשרד התיירות יחזור על בדיחת הסטנד-אפ השגורה "נקים אתרי קמפינג" - מן הנימוס לפרוץ בצחוק פרוע, ולו מפאת ההערכה על ההשקעה בכותב-בדיחות מיניסטריאלי מקצועי.

יעדי נופש רבים ברחבי אירופה כבר סבלו (ועדיין סובלים) מ"נועם-הליכותיו" של התייר הראיינאיירי המצוי, ש"קפץ לחופשת לואו-קוסט אקזוטית" בעקבות השמש הזורחת וברז הבירה המפעפע: סרוח בפינת רחוב מבוסס בקיאו, משתין בסימטה חשוכה ואץ חזרה לפאב הקרוב כדי למלא שוב את כרסו בבירה זולה, או מסתבך בקטטת שיכורים ונשלח להתפכח בתא המעצר המקומי לאחר שגרם לנזק לרכוש, או חלילה לנפגעים בנפש. אם אתם במקרה סבורים שמדובר בחשד-שווא בכשרים, הרי שהנתונים הסטטיסטיים בדבר צריכת אלכוהול ממוצעת לנפש בין מדינות העולם, ממקמת את מקורות התנועה של קווי ראיינאייר החדשים לאילת גבוה מאוד בדירוג המפוקפק: ליטא במקום השלישי, הונגריה במקום ה-12, ופולין במקום ה-20. אגב - ישראל, אם תרצו לדעת ולטפוח לעצמכם על השכם, במקום ה-136 בעולם בדירוג זה.

 

וחכו לשוס הגדול, הנה זה מגיע:

אלה מן הנוסעים שיגיעו בראיינאייר וירצו בכל זאת להזמין מלון - יוכלו להזמין עצמאית מלונות לא רק באילת, אלא גם 15 דקות נסיעה ממנה - בטאבה ובעקבה (הזולות הרבה יותר). להזכירכם: אזרחי האיחוד האירופי פטורים מחובת אשרה. כלומר ישראל תסבסד את הטיסות - עקבה וטאבה יקבלו את הלינות (ובאמנון אברמוביצ'ית שגורה זה נשמע בערך כך: "אומר לך כך יונית, עקבה וטאבה יקבלו את הלינות - אילת תקבל את השיכורים").

ואחרי כמה סבבי טיסות - ראיינאייר, מומחית התעופה הגדולה ביותר בעולם סחר-הסוסים, תבצע את תרגיל הפליק-פלאק הידוע והשגור שלה: תגדיל את הדרישה שלה לסבסוד מושבים. אוי, ברוך מי שיעשני זבוב על הקיר בלשכות שר התיירות, שר התחבורה והתאחדות מלונות אילת ברגע הגיע מכתב הדרישות הראיינאיירי.

וכך יוצא לו שר התיירות הנוכחי בתופים ובמחולות לרגל ה'בוננזה' התיירותית הצפויה עם ביאת הראיינאייר - תוספת של אלפי תיירים לסטטיסטיקה היבשה. הוא את שלו השיג - סיכום קדנציה שבמרכזה המילים "הבאנו אלפי תיירים אירופיים לאילת", לקראת בקשתו הצפויה לשידרוג לתפקיד מיניסטריאלי חף מהמילה "תיירות", כלומר כזה שאינו נתפס בציבור כדרגה אחת בלבד מעל "שר בלי תיק".  

ונסיים בבדיחה: חובבי הדילים יוכלו לנצל את טיסות ראיינאייר לקפיצה לנופשון אמצע-חורף בקראקוב, בודפשט או קובנה.

 

 

 

07/07/2015