16.04.2024
 
לראשונה: לומדת מחשב בערבית לעובדי מלונות למתן שירות לאורחים בעלי מוגבלויות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

התאחדות המלונות פיתחה עבור עובדי בתי המלון דוברי השפה הערבית, בשיתוף עמותת 'נגישות ישראל' וחברת מתודיקה, לומדת מחשב ייחודית, שעוסקת בהנגשת אירוח האורחים עם המוגבלויות, דוברי הערבית. הלומדה בערבית היא המשך ללומדה בעברית שהועברה כבר למלונות בנושא נגישות השירות.


בעזרת הלומדה יכולים העובדים להכיר את המוגבלויות שונות (פיזיות, חושיות - כבדי שמיעה וחרשים, לקויי ראייה ועיוורים, מוגבלויות שכליות ונפשיות). הלומדה מלמדת אותם גם להעניק לאורחים שירות נגיש ורגיש, בגובה העיניים, והיא מופצת בחינם לכל בתי המלון בארץ.

כך למשל, מציעה הלומדה לעובדי הקבלה בבתי המלון להציע לכבדי ראייה, כבר במהלך הצ'ק-אין, כרטיס מיוחד לחדר עליו מוטבעים חיתוכים למישוש, שמסייעים בהכנסת הכרטיס לדלת החדר בזווית הנכונה. לפקיד הקבלה מוצע להציע לבעלי קשיים בקריאה, או בכתיבה, עזרה במילוי הטפסים ובהקראתם. העובדים מונחים, כמובן, גם לאפשר הכנסת כלבי נחייה לבית המלון, במידת הצורך.

בחדר: הלומדה מציעה להתאים את גובה המיטה לאורח, הנעזר בכסא גלגלים. מומלץ לסייע בהזזת ריהוט בתוך החדר עבור כבד הראייה, או עבור מי שנעזר בכיסא גלגלים כדי לאפשר ניידות נוחה. מומלץ להתקין ידיות אחיזה בשירותים, או כיסא נייד במקלחת, לטובת האורחים הזקוקים לכך, וכן מומלץ לאפשר כלי עזר נוספים, שביכולתם לסייע.

בחדר האוכל: עובדי המלון מונחים, באמצעות הלומדה, לאפשר גישה פתוחה ונגישה למזנון ולהתאים את גובהו גם עבור היושבים על כיסאות גלגלים. העובדים מתבקשים לוודא שישנם שולחנות מותאמים בגובה עבורם, להקפיד על שילוט אוכל ברור עם אותיות גדולות וצבעים מנוגדים עבור המתקשים בראייה, וכך גם בתפריטים.

 

 

 

 

26/04/2015