23.04.2024
 
נחנך מלון ראשון בירוחם - "אירוס המדבר"

 

שירות חדשות תיירות

 

שלשום (שני) נערך טקס חנוכת המלון הראשון בתולדות ירוחם - מלון "אירוס המדבר", שהוקם ביוזמתו של יו"ר קרן ירוחם עמרם מצנע.

בטקס השתתפו שר התיירות עוזי לנדאו, עמרם מצנע, ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, נשיא התאחדות בתי המלון אלי גונן, מנכ"ל התאחדות בתי המלון שמואל צוראל ובכירי ענף התיירות.

מלון "אירוס המדבר" הוא גם המלון החברתי הראשון בישראל, שכן למעלה מ-50% מהכנסותיו יועברו ישירות לחינוך ילדי ירוחם. המלון נבנה בשנתיים האחרונות בהשקעה של למעלה מ-20 מיליון שקלים והוא מכיל 47 סוויטות מעוצבות הכוללות סלון, חדר שינה, חדר אמבט מרווח, ומרפסות פרטיות הצמודות לכל סוויטה. עוד במלון מסעדה ובר, מדשאות רחבות ידיים, חדר כנסים, טרקלין, ובקרוב גם חדרי ספא ובריכת שחייה.

המלון פועל בבעלות הקרן לפיתוח ירוחם והאחים ג'ימי וסם פינטו, ואת ההפעלה והניהול של המלון מבצעת חברת טארה, חברת הניהול של קלמן הובר ואלי גונן.

שר התיירות לנדאו בירך על הקמת המלון ואמר: "כשאני רואה את המלון הזה שהוקם בירוחם, אני רואה את הציונות הולכת וצועדת קדימה ויהודים שממשיכים להגשים את חלום הציונות שהוא חלום דורות. אני הגעתי לחתוך את הסרט אבל המעשה האמיתי כאן הוא של התורמים, השקעה כאן בפריפריה מייצרת מקומות עבודה וארץ ישראל יפה וכשיגיעו לכאן מחנות צה"ל המקום הזה יהיה מלא ושוקק חיים".

יו"ר קרן ירוחם, עמרם מצנע הוסיף: "לפעמים חלומות מתגשמים, וכדי שהם יתגשמו צריך נחישות, סבלנות לביורוקרטיה הישראלית ואנשים שירתמו ויתגייסו להגשמת חלום שבתחילת הדרך נראה לא מציאותי אבל בסופו של דבר מצליח. הקהילה בירוחם היא דוגמה לקהילה שלוקחת את עצמה בידיים ויודעת לא רק לקטר אלא לעשות ולקחת אחריות ולכן אני מאמין שבשביל תושבי ירוחם אפילו השמיים הם לא הגבול. דווקא בימים אלה, בהם העם נקרע, ירוחם היא דוגמה לסגירת פערים, לקירוב לבבות ולהפיכת הפריפריה למרכז ואני גאה ונרגש להיות שותף לעשייה הזו".

 

25/03/2015