20.04.2024
 
קנסות הוטלו על מדריכים ללא רשיון

 

שירות חדשות תיירות

  

מחלקת הביקורת של משרד התיירות ערכה ב-2014 כ-200 מבצעי אכיפה על הדרכה בלתי חוקית על ידי מורי דרך לא מורשים, שבמהלכם נבדקו כ-1,500 קבוצות תיירים באתרים ובאטרקציות ברחבי הארץ. בנוסף, לקראת חגי תשרי נערך מבצע ממוקד בהנחיית שר התיירות, בו נערכו כ-50 ביקורות אכיפה, מתוכן נבדקו כ-500 קבוצות. ב-2014 נקנסו 11 אנשים שנתפסו מדריכים ללא רישיון ונחקרו כ-10 סוכני נסיעות עליהם הגיע לידי משרד התיירות מידע על כך שהם העסיקו מדריכים לא מורשים.  

באזור אילת צוות משותף של שני הגופים בדק לאחרונה 15 אוטובוסים ומידיבוס אחד. באחד מהמקרים, בדקו אנשי הצוות קבוצה של שלושה אוטובוסים שהגיעה לפארק תמנע. בשניים מהם היו מורי דרך וברשותם רשיון בתוקף. בשלישי לא היה מורה דרך כזה. אחראי הקבוצה הציג עצמו כבנו של סוכן מוכר, אבל לא הציג רשיון מורה דרך. פקח משרד התיירות העביר את פרטי הנושא לבדיקה.

במקרה אחר, נצפה אוטובוס שהגיעה בנסיעה מצפון הארץ ובו ישבה אישה על כסא מורה הדרך. הפקחים עקבו אחר האוטובוס עד מלון קיסר, ניגשו אליו ושאלו את המדריכה אם יש ברשותה רשיון. היא הודתה שלא. בו במקום ספגה דו"ח מפקח משרד התיירות, כולל קנס בסך 3,000 שקל.

במקרה שלישי, יצאו הפקחים בעקבות אוטובוס מטיילים שמצוי בבעלות חברה העוסקת בשיווק אבני חן ופועלת באזור אילת. כשביקשו אנשי הצוות מהמדריך להציג תעודת מורה דרך, חמק הלה מהמקום. הפקחים ביקשו לברר את פרטיו, אך נציגי החברה סירבו לשתף פעולה בעניין זה. פקח משרד התיירות יצר קשר עם מנכ"ל המפעל, דיווח לו על המקרה והודיע על הוצאת דו"ח לחובת המפעל.

פעילות אכיפה נוספת התבצעה באתרי תיירות בעכו העתיקה. צוות משותף של משרד התיירות ושל האגודה, בליווי שוטר, בדק 14 קבוצות שונות שסיירו בעיר. באחד המקרים התגלה כי מדריך שהוביל קבוצה ישראלית אינו מורה דרך מוסמך. הוא הציג אישורי הדרכה שלא היו בתוקף, ומאחר והתנהל כמורה דרך ללא רשיון ספג קנס בסך 3,000 שקל. ביום אחר יצא צוות משותף ליפו העתיקה. גם שם נבדקו קבוצות רבות, הן בתחומי התיירות הנכנסת והן בתחומי תיירות הפנים. אדם חסר רשיון, שהדריך קבוצה דוברת רוסית, ספג קנס בסך 3,000 שקל.

בשבועות הקרובים צפויים הצוותים לצאת למקומות נוספים ברחבי הארץ, לעתים תכופות. בין השאר, הכוונה היא להגביר את הפיקוח באתרי תיירות בירושלים, בסביבת הכנרת, בנצרת, בכרמל ובאזורים נוספים.

בהתאם לחוק שירותי תיירות, אדם שעובד כמורה דרך ללא רישיון, צפוי לקנס של 3,000 ש' וסוכנות תיירות שמעסיקה אדם כזה צפויה לקנס של 9,000 ש'.

 

 

 

22/03/2015