20.04.2024
 
יש, מקום רביעי! אפילו לפני עג′מאן!

 

   

 

מאת חגי רוזן

 

לפעמים קורה שנופלים, תסלחו לי, על התחת מרוב תדהמה.

זה קרה לי לאחרונה אתמול, כשקראתי הודעה לעיתונות שפירסם משרד התיירות בנושא הביתן הישראלי ביריד ITB בברלין בשבוע שעבר.

הדעה הכללית בין המבקרים בביתן הישראלי הנ"ל (וב"מבקרים" אני לא כולל את ההכנה-לגימלאי מדגם לנדאו וצמרת משרדו, שביכרו לבלות במקום זאת בחופשת פרישה במקומות אחרים על פני הגלובוס בתואנה קלושה כלשהי), כלומר המנומסים מבין המבקרים, שהיה אפשר לצטט את דבריהם בעיתון מבלי לגלוש למיני גסויות, אמרו כי הביתן הישראלי נע בין "תפל ופורמלי", "זקן ופורמלי", "שום דבר חצוף או נועז" ו-"האטרקציה המרכזית היא מסך וידאו רחב, שמציג בלופ סרטון פרסומת". כן אני יודע, שוס גדול מסך וידאו רחב. חכו עד שבעולם ישמעו על השלאגר הזה.

אפילו משרד התיירות הודה כי "הוחלט להעדיף השקעה בשיווק ממוקד, מאשר בגימיקים יקרים" והוסיף כי "זוהי השנה האחרונה למכרז שבו זכתה החברה הנוכחית, ובשנה הבאה העיצוב של הביתן יהיה שונה".

ופתאום אתמול - הפתעה.

"הדוכן הישראלי ביריד התיירות ITB זכה במקום הרביעי מבין הדוכנים בקטגוריית המזרח התיכון". כן, מה ששמעתם. משרד התיירות טרח והוציא הודעה לעתונות המתגאה בבאסטה שלו ביריד ITB, ביתן חדשני כטלפון חוגה ומתקדם כשירות הלקוחות של רשות הדואר. וכל זאת - עוד בתוספת, תחזיקו חזק הנה זה בא - מסך וידאו רחב!

מדובר ככלות-הכל בסקר רציני ומקצועי, של בית הספר של קלן למינהל עסקים (CBS), כך ש"מקום רביעי במזרח התיכון" נשמע מכובד לגמרי, עד שמגיעים לאריות התיירות הנכללים בדירוג עצמו:

 

ואז עוד יותר מתמלא החזה בגאווה. שוו בנפשכם: הביתן הישראלי הקדים את זה של 'מרכז המורשת של חמדן בן מוחמד' (סימן קריאה), את אלו של בחריין, ירדן, עומאן, ואף את הדוכן של אוייבתנו המושבעת אירן הרשעה יימח-שמה (סימן קריאה כפול ומכופל). היי, אפילו את עג'מאן הקדמנו. כן כן, עג'מאן - מעצמת התיירות מהמפרץ הפרסי שמשמעות שמה הוא, ככל הנראה, "מקום להשתין ליד דובאי".

בקיצור די, חלאס. נמאס.

הבחירות בפתח, ובמקום להתעסק בספינים צולעים ומיני תיפלויות מבית מדרשו של האדמו"ר מכסת"ח, הגיע הזמן לנופף לשלום לפנומן הגריאטרי שהיה ממונה על משרד התיירות בשנתיים האחרונות ולסנצ'ו פנשה שלו, ולקוות שתפילותינו ייענו ולמשרד התיירות יגיע במהרה בימינו (אמן, כן יהי רצון) שר ערני ומתפקד במלוא (או לכל הפחות ברוב) חושיו, שר פיכח, נטול פילגש ושלמונים. שר (ואפילו, אני מעז להיסחף ולקוות - גם מנכ"ל) ראויים, שבעיות ענף התיירות לנגד עיניהם, שיטרחו לתת להן מענה ולטפל בהן בכובד-הראש הראוי ובמסירות הנדרשת.

לא לא, אל תצחקו. ברצינות.

 

 

 

 

11/03/2015