19.04.2024
 
בריטיש: קמפיין נרחב לגיוס טייסות

 

שירות חדשות תיירות

 

גם היום, בשנת 2015, עולם התעופה שייך באופן מובהק לגברים; רק 4,000 מתוך 130,000 טייסים מסחריים ברחבי העולם הן נשים, ומתוכן רק כ-450 הן קברניטות. בעידן בו יותר ויותר תעשיות נפתחות לחלוטין בפני נשים, מעניין לראות כיצד תעשיית התעופה, שנחשבה מאז ומתמיד לגברית ביותר, מתקדמת במטרה להדביק את הפער ולהפוך לשוויונית.
אחת החברות הפעילות ביותר במאמץ העולמי לקידום נשים בתפקידי טיסה היא חברת התעופה בריטיש איירווייס, שיצאה לאחרונה בקמפיין רחב היקף לגיוס נשים לתכנית העתודה של החברה, שמכשירה טייסים וטייסות ופתוחה בפני גברים ונשים בגילאי 18-55. לצורך הקמפיין גייסה החברה את קרול וורדרמן (Vorderman), מנחת שעשועון טלוויזיה בריטי פופולרי (Countdown) במשך 26 שנה וטייסת אזרחית בהכשרתה שאף הכריזה בשנה שעברה על כוונתה להקיף את העולם במטוס לבדה. וורדרמן הסבירה את מחויבותה לקמפיין: "מאז שאני ילדה, תמיד רציתי להיות טייסת אך בזמני, בתי ספר לטיסה היו סגורים בפני נשים. הקריירה שלי לקחה אותי למחוזות מרתקים ומאתגרים, אבל עולם הבידור מעולם לא הספיק לי וכיום אני מגשימה את החלום שלי בגיל מאוחר יחסית. היוזמה של בריטיש איירווייס היא דוגמה טובה לכך שאנו חיים היום במציאות שונה בה יותר ויותר דלתות שהיו סגורות בפני נשים בעבר נפתחות לרווחה. הבת שלי בת 22 והיא שוקלת להצטרף לתכנית ולהתחיל ללמוד לטוס, מבחינתי מדובר בניצחון".


בריטיש איירווייס יוצאת בקמפיין הזה ארבעה עשורים אחרי שטייסת הפעילה טיסה מסחרית לראשונה בהיסטוריה. כיום נחשבת בריטיש איירווייס לחברה הנשית ביותר בבריטניה עם כ-200 טייסות מתוך 3,500 טייסים בחברה. מסקר שערכה החברה לרגל הקמפיין, עולה כי 20% מהנשים לא ידעו שנשים יכולות להיות טייסות וסברו כי התפקידים היחידים בתעשייה שפתוחים בפניהן הם בתחום השירות - דיילות.
הנתון הזה לא מפתיע את האחיות איוף וקליאודנה דאגן, שתיהן טייסות בבריטיש איירווייס. קליאודנה מאמינה שהבעיה נעוצה בתפיסה מיושנת: "בנות לא חושבות על קריירה בתחום התעופה, בין היתר, כי הן לא מודעות לכך שבימינו זה הולך והופך נפוץ יותר. כשאמרתי ליועצת הקריירה שלי בקולג' שאני רוצה ללמוד לטוס היא ניסתה להוריד אותי מזה. למזלי לא הקשבתי לה." איוף מוסיפה: "נשים רבות לא מנסות את מזלן בקריירת תעופה כי הן חושבות שזה בלתי אפשרי עבורן. בתי ספר ומכללות לא דוחפים נשים לכיוון הזה. אני חייבת לציין שבניגוד לדעה הרווחת, מדובר בקריירה פנטסטית לנשים שרוצות לעבוד במשרה חלקית ובשעות גמישות על מנת לתמרן בין משפחה לילדים".

דייב תומס, טייס בכיר בבריטיש איירווייס וראש אגף הכשרות אומר כי לחברת הדגל הבריטית יש סיבה מצוינת לעודד גיוס נשים לתפקידי טיסה: "מה שאנחנו מחפשים זה את האנשים הטובים ביותר לתפקיד, ואם אנחנו מסתכלים רק על גברים, שהם מחצית מהאוכלוסייה - ההפסד כולו שלנו. נשים הן טייסות מצוינות, הן שולטות בהגאים בעדינות ובדיוק, בעוד שגברים דווקא נוטים להיות מעט כבדי- ידיים. בשנתיים האחרונות מספר הנרשמות לתכנית שלנו עלה מ-5% מהנרשמים ל-15% - אני מברך על המגמה הזאת ומשוכנע שהיא תביא המון תועלת לתעשיית התעופה המסחרית".

 

 

 

12/02/2015