19.04.2024
 
קרניבל חוזרת להפליג בים התיכון

 

 

 

מאת גיורא נוימן

 

אחרי הפסקה של שלוש שנים עומדת חברת השיט קרניבל לחזור להפליג במסלולים בים התיכון. החברה, השייכת לתאגיד השיט הגדול בעולם, שבשליטת משפחת אריסון, הודיעה כי היא עומדת להציב בים התיכון בעונת השיט 2016 את אוניית הדגל שלה, "קרניבל ויסטה", הנחשבת לאוניית הפאר המתקדמת מסוגה בעולם.

במפגש עיתונאים בתל אביב, לרגל יריד התיירות IMTM שייפתח מחר בתל אביב, הודיעה חברת מד קורזס, נציגת קרינבל בישראל, כי האונייה תצא להפלגה הראשונה שלה מנמל טריאסטה שבאיטליה במסלול של 13 יום בחודש מאי 2016.

ה"קרניבל ויסטה" נמצאת בימים אלה בשלבי בנייה, שתסתיים באביב הבא. משקל האונייה 141 אלף טון והיא תהיה הגדולה ביותר בצי של חברת קרניבל המונה כיום 24 אוניות. אוניית הנופש תכלול קולנוע איימקס עם 180 מקומות; פארק שעשועים עם אטרקציה בשם Sky ride (מסלול אופניים בגובה רב) וכן מתחם פרימיום עם 39 חדרים.

בתוך כך מסרה ענת סמובסקי, המנכ"לית והבעלים של מד קרוזס, נציגת תאגיד קרניבל בישראל, כי בשנה האחרונה יצאו להפלגות נופש כ-50 אלף ישראלים, כ-40% מתוכם באמצעות חברות השיט של התאגיד. מאחר שקהלים רבים בישראל טרם נחשפו לאפשרויות הנופש בשיט, פוטנציאל הגידול בישראל מוערך ב-20% מדי שנה, וזאת לעומת גידול עולמי ממוצע של 7% בשנה. עוד מסרה סמובסקי כי בשנים 2012 ו-2013 הפליגו באמצעות מד קרוזס מדי שנה כ-1,500 ישראלים שעלו להפלגה בנמלים ישראלים באוניות של חברת קוסטה האיטלקית, ובשנת 2014, עד מבצע צוק איתן, נרשמו כ-2,000 נופשים ליציאה מישראל.

תחום הנופש בשיט נהנה משביעות רצון גבוהה במיוחד של הנופשים ושיעור המפליגים החוזרים, בישראל כמו בכל העולם, מגיע ל-80%, כשמדי שנה מצטרפים מפליגים חדשים. ענף הקרוזים העולמי כולו מוערך ב-21 מיליון נופשים בשנה עם מחזור מכירות של 40 מיליארד דולר. מוצרי השיט של קרניבל, הנמכרים במחיר ממוצע של 75 דולר לאדם ליום, נחשבים לבעלי יחס עלות תמורה הגבוה בענף השיט הבינלאומי. "על רקע הירידה הדרמטית של הקלאבים בטורקיה מצד אחד והוזלת הטיסות לחו"ל בזכות השמיים הפתוחים מצד שני, תחום השיט הוא החלופה הטוב ביותר כיום לנופש הכל כלול," הוסיפה רונית אפרגן, מנהלת המכירות של מד קרוזס.

לדברי זאב טננבאום, מומחה השיט של הנציגות הישראלית, חופשת שיט תענוגות משתלמת יותר מכל חופשה יבשתית אחרת ואף בטוחה יותר. בנוסף, היא הופכת את העולם לנגיש יותר ומביאה את המפליגים ליעדים המעניינים ביותר ברחבי הגלובוס , בזמן קצר יחסית ובנוחות מקסימלית. חופשת שיט מתאימה לכל גיל, תקציב וסגנון חופשה, אמר.

בתוך כך, במסגרת חגיגות 50 שנה לחברת השיט פרינסס (Princess Cruises), שעל ספינותיה התרחשה וצולמה סדרת הטלוויזיה "ספינת האהבה" יוצאת "מד קרוזס" בקמפיין חדש המיועד לאוכלוסיית גיל הזהב. באוניות "הדור הבא" של פרינסס ניתן למצוא טיילת חיצונית עשויה זכוכית שקופה ויוקרתית בגובה של 40 מטר מעל פני הים המעניקה תחושה של רחיפה; אולם מבואה מפואר מוקף בתי קפה וחנויות; מגוון מסעדות שף נהדרות; אולם תאטרון מרשים; מופעי אור ומים מרהיבים; ספא מפנק ועוד אינספור אפשרויות בילוי. מותג השיט קוסטה מציע הפלגת נופש לכל המשפחה במחירים נוחים ואילו מותג השיט "קיונרד" - מציע הפלגות נופש לקהל שוחר התרבות המחפשת חווית ים , פאר ואיכות.

תאגיד קרניבל, שהוא תאגיד השיט הגדול בעולם, הוקם בשנת 1972 בפלורידה על ידי הישראלי לשעבר תד אריסון, ונמצא כיום בשליטת בנו, מיקי אריסון. התאגיד מפעיל יותר מ-100 אוניות, 24 מתוכן תחת המותג קריבל והיתר תחת המותגים קרניבל, פרינסס, קוסטה, סיבורן, פי אנד או, קיונרד וסיבורן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

09/02/2015