20.04.2024
 
סופית: שדה"ת בהרצליה ייסגר

 

 

שירות חדשות תיירות

בישיבה שהתקיימה אתמול (רביעי) במשרדו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בהשתתפות גורמי מקצוע ממשרד התחבורה, משרד הפנים, רשות התעופה האזרחית וגורמים מקצוע נוספים, הוחלט סופית לסגור את שדה התעופה בהרצליה ב-15 לאפריל השנה, ללא שום ארכה ודיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה.

שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית: "ההחלטה לסגור את שדה התעופה בהרצליה בעוד כשלושה חודשים, ללא חלופה וללא מתן ארכה לפעילות, תנחית מכה קטלנית על התעופה בישראל ובכייה לדורות. כש-80% מהכשרת הטייסים האזרחיים בישראל ו-90% מפעילות התיקונים והטיפולים במטוסים הקלים ובמטוסי הריסוס מתבצעת בשדה התעופה בהרצליה, המכה הקטלנית לתעופה הכללית ברורה ומיידית. הסגירה תהווה הפסקה מוחלט של הכשרת טייסים אזרחיים, כיבוי האש האווירי, טיסות האמבולנס והפינוי בהיטס, מכוני הבדק לתיקון וטיפולים לכלל המטוסים הקלים בישראל, שירותי מסוקים ממרכז הארץ לכל המדינה לרבות ניקוי קווי מתח, ריסוס חקלאי, טיסות להגברת הגשם, טיסות צילום אווירי, הטסת ילדים חולים ופגועים, סיור אווירי ופיקוח וטיסות פרטיות ומסחריות".

"במהלך 5 השנים האחרונות, מאז קיבלה המועצה הארצית לתכנון ובנייה החלטה להפוך את שדה התעופה הרצליה לזמני, ולחפש לו מחליף, תוך סימון עין שמר כמחליף (מעוגן בהחלטות ממשלה), הקמנו עמותה לטיפול בהמשך הפעילות של שדה התעופה, השתתפנו בפעילויות ובכנסים מקצועיים הסברנו לכולם את חשיבות השדה לתעופה הישראלית אבל היה ברור שלא יסגרו אותו עד שלא יוכשר השדה המחליף, בהתאם להמלצות ועדת בודינגר שאושרו בעבר בממשלה. אף אחד במדינה לא החליט על חיסול התעופה האזרחית, וגם מההחלטה של המועצה הארצית לתכנון ובניה היה ברור מאד שחייבים למצוא תחליף לפני שסוגרים. לצורך כך ניתנה התקופה של חמש השנים ב-2010".

פופר ממשיך ואומר כי "לפני כחצי שנה, כשהסתבר שעין שמר כנראה לא "ישוחרר" על ידי מערכת הביטחון, נזעקו כל הגורמים והבינו את הקטסטרופה המתרחשת ובאה, ומנסים בכל כוחם למנוע אותה. אולם, גורמי ההון-שלטון - חזקים יותר. "תבינו" אומרים לנו לא פעם "מדובר כאן בקרקע ששווה מיליארדים". נכון. אבל כמו שלא בונים על חוף הים ששווה מיליארדים, ועל פארקים לאומיים ששווים מיליארדים, אסור לבנות גם על נכסים לאומיים ולחסל תשתית לאומית חיונית. אמרו זאת חברי כנסת, גורמי מקצוע ומומחי תעופה לאורך כל המאבק: יום אחד תהיה ועדת חקירה ממלכתית, אבל בינתיים המיליארדים כבר יהיו בכיסם והתעופה האזרחית כבר לא תהיה. "עדיף לתקן החלטות שגויות מלהקים בעתיד וועדת חקירה" אמר יו"ר וועדת המשנה לתעופה לוועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין מש"ס, אך הממשלה בשלה. אותם בעלי אינטרסים מספרים שהשדה לא בטוח. 66 שנה שהשדה פעיל ואף תושב לא נשרט בסביבה. מנהל רת"א הקודם, גיורא רום, קבע: "אני היחיד שמוסמך לקבוע אם השדה בטוח או לא, ואני קובע שהוא שדה בטוח".

ופופר מסיים: "הם יספרו שצריך דיור לזוגות צעירים. בדיחה. איזה זוג צעיר יזכה לרכוש דירה על קרקעות כפר שמריהו וצפון הרצליה? בטח לא מעניין אותם שמאות משפחות במעגל הראשון ואלפים במעגל השני ייזרקו למעגל האבטלה והעוני. מנהל התכנון נלחם אתמול ככל יכולתו כדי לאפשר ארכה לשדה התעופה הרצליה עד שיהיה מחליף. גם הוא, כמו כל גורמי המקצוע מבינים את הקטסטרופה. לא עזר לו. מנהל רת"א נלחם הנוכחי והקודם נלחמו. אליהם הצטרפו גם רש"ת וגורמי מקצוע במשרד התחבורה. אבל אותם גורמים בעלי אינטרס לא מאפשרים אפילו הבאה לדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה. ברור להם ששם גורמי המקצוע יגברו ולא יתנו לאיום הקיומי על התעופה להתממש, ולכן מונעים זאת (אחרי שהנושא היה כבר בסדר היום של דיון המליאה ב-2/12/2014 והוצא ממנו ברגע האחרון). כל תושבי המדינה יסבלו. תשתית לאומית חיונית תמות, אבל אף אחד לא שווה ערך לבעלי הממון והאינטרסים שרוצים את הקרקע הזו".

 

 

 

15/01/2015