20.04.2024
 
ההתאחדות עתרה לבג"ץ בנושא הגבלת מכירת ביטוח נסיעות בידי סוכנויות הנסיעות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

בהמשך להתדיינות מתמשכת עם אנשי האגף להון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר אשר לא נשאה פרי, הגישו אתמול התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל ו-56 חברי ההתאחדות עתירה לבג"צ, שייתן צו על תנאי וצו ביניים בנושא החלטת דורית סלינגר, הממונה על הביטוח במשרד האוצר, להגביל באופן משמעותי את מעורבותם של משרדי הנסיעות בשיווק ביטוח נסיעות לחו"ל ללקוחותיהם, כחלק מסל השירותים שהם מציעים לנוסעים מזה עשרות שנים, בידיעת המדינה ובהסכמתה.

מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל מסר כי בין הטיעונים המרכזיים בעתירה:

 

  • החלטת המפקחת מתייחסת להתנהלות המתקיימת בידיעת המדינה ובהסכמתה מזה עשרות שנים, ולממונה אין סמכות חוקית להגבילה באמצעות הנחיות מנהליות.

  • ההחלטה מהווה פגיעה קשה ולא מידתית בחופש העיסוק, בחופש ההתקשרות ובמערכת היחסים העסקית שבין סוכני הנסיעות ולקוחותיהם.

  • השירות שנותנים סוכני הנסיעות ללקוחותיהם בעניין ביטוח נסיעות לחו"ל הוא בבחינת מוצר נלווה משלים להזמנת מוצרי התיירות שעושים הלקוחות (one stop shop). כאשר, עפ"י חוות דעת מומחה שצורפה לעתירה, החלטת האוצר צפויה לגרום למשרדי הנסיעות הפסדים כלכליים משמעותיים ביותר, עד כדי איום על המשך קיומם של חלק ממשרדי הנסיעות.

  • לפי סקרים שנערכו מטעם ההתאחדות, יש חשש מבוסס כי נוסעים רבים ייצאו לחו"ל ללא ביטוח אם לא יוכלו לרכוש את הביטוח בעת הזמנת חופשתם אצל סוכן הנסיעות.

 

כבר אתמול נתקבלה החלטה ע"י השופט עמית, כי העתירה מועברת לדיון, אשר יתקיים לכל המאוחר ב-24.4.15, כשבוע לפני כניסתם לתוקף של החוזרים שהוציאה הממונה על הביטוח. עוד נקבע, כי על הפרקליטות להגיש תשובתה לעתירה 30 ימים לפני מועד הדיון (שטרם נקבע).

את העותרים מייצגים עו"ד גד נשיץ ועו"ד אור אמזל ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ושות'.

 

 

 

 

 

30/12/2014