28.03.2024
 
מלון דרכים בדימונה: ארבעה כוכבים בנגב

 

 

מאת דרורי יקותיאלי

 

לפני שנים רבות ירד לו בן-גוריון אל הנגב וקרא לצעירים 'בואו אחרי להפריח את השממה'. קרא ואף ירד בעצמו לחיות בנגב, אלא שהשממה שם רק אט אט פורחת.  מאידך, דווקא התיירות בנגב תפשה תאוצה בשנים האחרונות, מצאה לה יזמים עם חזון והנגישה למטיילים את האזור היפהפה הזה שבחלקו עטור עדיין נופי בראשית בתוליים והוא שונה, מיוחד ומפתיע.

בין כל היוזמות המבורכות, נפתח לפני כשנה מלון יפהפה בדימונה. כן, קראתם נכון, בדימונה. בכניסה לעיר, חמש דקות נסיעה מהגן הלאומי ממשית, 25 דקות נסיעה קלה מבאר שבע ו-30 דקות מים המלח, ניצב מלון עם 60 חדרים, ברמת ארבעה כוכבים ובמחירים של שני כוכבים. מלון דרכים.

מלון דרכים - הלובי

 

בגלגולו הראשון היה המלון של היום אכסניה פרטית, אותה הקים וניהל לפני 20 שנה אבי אלקים. הבחור, טברייני שגדל  בקיבוץ בצפון, פתח אכסניה פרטית בדומה למודל שראה בשוויץ שנים לפני כן - נקודת לינה עם תחושה ביתית עבור מטיילים באזור. לפני כשנה וחצי הוא קפץ מדרגה והפך את המקום למלון ארבעה כוכבים עם השקעה כספית כבדה, ולא פחות חשוב מכך - השקעה של הנשמה. התוצאה ניכרת בכל פינה.

במלון 60 חדרי אירוח זוגיים ממוזגים, עם ריהוט חדש וייחודי, רצפת פרקט נעימה, שולחן כתיבה, טלוויזיה LCD, טלפון, מיני-בר, ערכת קפה, מייבש שיער, ומצעי סאטן. חדר אוכל המגיש ארוחות משובחות וטעימות. פטיו מקורה במרכז הבית וקפיטריה, ומסך ענק בו מוקרנים בערב סרטים. ספא עם סאונה פינית יבשה, סאונה רטובה, ג'קוזי, חדרי טיפולים למסאז'ים, גן ומרחבי דשא, אינטרנט אלחוטי - חינם בכל שטחי המלון, בריכת שחיה גדולה הפתוחה בחודשי הקיץ, ואחרון חביב - תחנת מידע למטיילים באזור.

וכאילו לא די בזה, צוות המלון אף מסייע למטילים בתכנון מסלולים, במפות ובמושג שהם קוראים לו "חבר טלפוני" - טיילתם ובדרך יש לכם שאלה כלשהי? הצוות המיומן לרשותכם. אבי, מנהל המלון, שהוא מטייל ותיק בהווייתו, מסייע לאורחי המלון גם בעצות ובהדרכה וגם בהתקשרות להזמנת אטרקציות בסביבה - ג'יפים, אופניים, טיולי גמלים ורכיבה על סוסים.  

אני עצמי הגעתי למלון ממש בטעות ובמחיר ששילמתי, גם ללא ציפיות. אבל הפעם התבדיתי. הסתבר לי שלכלל "אתה מקבל על מה שאתה משלם" יש גם יוצאים מן הכלל. במחיר של 450 שקלים לחדר לזוג הופתעתי מהעיצוב הכללי ועיצוב החדרים, מחדר הכושר החדיש שלצדו סאונה וג'קוזי מבריקים וחדישים ובערב, אחרי ארוחת ערב בקניון סמוך, נהניתי בפאטיו  מסרט ומקפה ותה הנמצאים במקום, חופשי לכל האורחים.

בארוחת הבוקר, על המזנון העמוס, התייצבו להם גם בקבוקי ליקר תוצרת בית, העוזרים להתחיל את הבוקר במצב רוח מיוחד, אותו ניצלנו לטיול. לא תיארנו לנו את שפע אפשרויות התיור באזור. למדנו על כך כאשר הצטרפנו לסיור מכוניות מודרך שהמלון אירגן.

היה גם מעניין להתחבר במלון עם קהל האורחים שהיה בו - תמהיל של מטיילים מהארץ ומהעולם. כאלה שבאו לשבוע ובחרו את המלון כנקודת מוצא. כאלה שקפצו לסופשבוע מתל אביב ואחרי שעה וחצי נסיעה הגיעו אל השלווה ואל הרוגע. כאלה שרצו להיות לילה אחד בים המלח ובקשו לשלם מעט ולקבל הרבה, ותוך פחות מחצי שעה הם היו כבר על שפת הים. כאלה שהאוויר היבש הנקי ואפילו הקריר בקיץ משך אותם לבלות באזור וגם כאלה שכבר ביקרו פעם אחת ועכשיו הגיעו שוב להתפנק במלון.

אחרי שנה וחצי שהמלון פועל במתכונת הנוכחית, אבי והצוות מספרים שהם מרגישים שהמלון יכול לארח בתפוסה מלאה מבלי שתיפגם התחושה הביתית שכל כך חשובה להם שתתקיים במקום.

גילוי נאות: הגעתי למלון כתייר רגיל ששילם כמו כולם. התאהבתי במלון ובאנשים שמנהלים אותו והבטחתי להם שאספר כדי שגם אחרים ייהנו. ואם יש מושג "תיירות ציונית", אז זה התרגום שלו.

 

 לאתר מלון דרכים, בכניסה לדימונה.

 

 

 

 

22/11/2014