29.03.2024
 
ללא תשלום: סיורי חקלאות עתיקה בנגב

 

שירות חדשות תיירות

 

לפני שנים האתגר החקלאי באזור הר הנגב הביא את עובדי האדמה באזור להתמודד עם קרקע לא פשוטה לגידולים. בסופשבוע אחד נצא למסע אחורה בזמן ונגלה את טכניקות הגידול של חקלאי האזור מלפני 1,500 שנים, כשהשקיה הייתה בגדר חלום. במהלך הסיור נכיר את החקלאים, נטעם יינות וגבינות מקומיות ונחווה את האותנטיות המדברית.

המשתתפים בסיור יוכלו לבחור בין מגוון אפשריות הטיולים והאתרים אשר רוכזו בסופשבוע אחד. ביום שישי ה-5.12 יתקיים טיול משפחות מודרך ברכבים פרטיים בו יתחילו המטיילים את הבוקר בפארק גולדה, יטעמו גבינות בחוות נאות, יכירו את נחל חוורים ובחוות הבודדים של קיש יתקיימו טעימות של יין בוטיק.

בנוסף יתקיימו סיורים נוספים: סיור מודרך לסקרנים בנושא החקלאות הקדומה בהר הנגב באזור חוות הבור (ברכבים פרטיים). סיור במפעל פארן בעקבות קוסמטיקה וסבון מחומרים טבעיים וצמחים מקומיים. טיול ג'יפים מודרך, בעקבות חקלאות עתיקה וחדשה בהר הגבוה (בור חמת), הרצאה לילית בנושא גרמי השמיים במסורות החקלאיות הקדומות ותצפיות בטלסקופים.

ביום שבת ה-6.12 יצאו טיולי משפחות ויעברו בהר הגמל, בור חמת, נחל ירכא וחוות כרמי הר הנגב, בה מיצריים שמן זית. ניחוחות האפייה יתפשטו בהר הנגב בסדנת אפיית פיתות על סג', יצאו טיולי ג'יפים מודרכים דרך כרמים, יערכו הרצאות בנושא צמחי מרפא במסורת הבדואית ועוד.

מתי?

5-6.12 מהשעה 10:00 - 16:00 (סיום משוער)

הפעילויות ללא תשלום, וחלקן בתשלום סימלי

למידע נוסף: 050-6679907

www.negevtour.co.il

 

 

 

 

 

 

20/11/2014