25.04.2024
 
שגריר צרפת בישראל קושר בין תיירות לפוליטיקה

 

מאת אוריאל ישיב

 

הוא לא יכול היה להיות גלוי וברור יותר. המדובר בפטריק מיזונאב השגריר הלבבי והבלתי מכופתר של צרפת בישראל: "אי אפשר להתעלם מההשפעה של המבצע בעזה על התיירות. הן לישראל והן מישראל. בעקבות ההסלמה התיירות ירדה. מספר התיירים לישראל מצרפת ירד. אבל לא רק מצרפת. אם המצב המתוח עם התקריות והפיגועים בירושלים וכמו זו בכפר כנא יימשך, אז תיירים פשוט לא יגיעו". בכך פתח השגריר את מסיבת העיתונאים במהלך סדנת תיירות צרפת שאורגנה ביום שני ה-10 בדצמבר במלון שרתון בתל אביב על ידי ארגון התיירות הצרפתי Atout France, בה השתתפו 17 גורמי תיירות ותעופה מצרפת.

 

במהלך קבלת פנים בבית השגריר הצרפתי מיזונאב (מימין) מעניק פרנק שימלי סגן ראש עירית קאן לשגריר פטריק מזונאב ספר על קאן למזכרת (צילום: שגרירות צרפת).

 

כאמור, השגריר לא התעלם גם מהירידה בתיירות הישראלית לצרפת ואת זה הוא קשר לירידה בתחושת הביטחון בעקבות התקריות האנטישמיות והאלימות נגד יהודים שם. אבל הוא הדגיש את המחויבות של ממשלת צרפת להילחם בתופעות הללו. הוא ציטט את ראש ממשלת צרפת שאמר לאחרונה: "כל פעילות תוקפנית נגד יהודים היא פעילות נגד המדינה". השגריר גילה שצרפת מובילה בעולם במספר התיירים המבקרים בה. ב-2013 בקרו בצרפת 84 מיליון תיירים. התיירות תורמת 7 אחוזים לתפוקה הלאומית הגולמית ומאחר והיא גורם תעסוקתי חשוב מאד לכן כל הגורמים עושים את המיטב כדי להעניק את השרות הטוב ביותר. בין אותם מיליוני תיירים היו ב-2013 גם 400 אלף ישראלים . צרפת היא יעד מספר שתים בעולם עבור הישראלים, ציין בסיפוק השגריר הצרפתי. האזורים המבוקשים ביותר על ידי הישראלים הם: פריס, פרובאנס, נורמנדי, קוט ד'אזור, אלזס, מידי פירנאים והדורדונים.

הוא הזכיר את תוספת הטיסות בין צרפת וישראל באמצעות טרנסאוויה הן מפריס ולאחרונה גם מליון, ופירט את כל התחומים אותם מקדמים בצרפת כדי להגדיל את מספר התיירים אליה.

פרנק שיקלי, סגן ראש עיריית קאן שבריביירה הצרפתית ושהמשלחת שלו הייתה הבולטת בסדנה ובארועים שנלוו, הציג את העיר קאן, על האטרקציות שלה, אפשרויות התחבורה אליה וממנה (30 טיסות ביום בין פריס לניס (27 ק"מ מקאן), רכבות מהירות לפריס ויעדים אחרים), 8,000 חדרי מלון מתוכם 2,800 במלונות תיירות, ו-2,100 דירות נופש. פסטיבל הסרטים בקאן הוא המותג הפופולרי השלישי בחשיבותו לאחר המשחקים האולימפיים והמונדיאל. יעד כנסים מספר שתים בצרפת לאחר פריס, מקום מפגש לעסקים, היא יעד רומנטי לזוגות בירח הדבש, מציעה בידור ושעשועים, טיפוח הגוף ואפילו סקי במרחק של שעה וחצי נסיעה, יש בה ובסביבתה 33 מגרשי גולף, וכמובן גסטרונומיה, ובה בסך בכל 73,000 תושבים.

נציגי קאן היו גם המארחים בקבלת פנים חגיגית שנערכה באותו ערב בבית שגריר צרפת.

 

(צילום: שגרירות צרפת)

 

סדנה פופולרית

גורמי התיירות שהשתתפו בסדנה היו מרוצים מאד מהענות הסוכנים הישראלים. בסך הכל הגיעו לסדנה 83 סוכנים ומארגנים. גורמי התיירות הצרפתים היו: לשכות תיירות- שלושה (אלזס, מולהוז וקאן), תחבורה- חמישה (אייר פראנס, נמלי התעופה ליון וטולוז, רכבות אירופה, וטרנסאוויה), מלונות- שלשה ( קבוצת Lucien Barriere,L’Aubusson ,Les Hotels d’En Haut), אתרי סקי - ארבעה ( Les Menuires , Morzine-Avoriaz, Tignes , Val Thorens ), ציוד סקי - אחד ( Skiset) שופינג - אחד( גלרי לאפאייט).

את הסדנה ארגנה כאמור הנציגות בישראל של Atout France, הארגון הציבורי/פרטי לקידום התיירות לצרפת בראשות המנכ"ל הישראלי שלה לוראן רומאני (lautent.roumani@atout-france.fr).

 

 

 

13/11/2014