29.03.2024
 
מכון פישר: כנס התעופה הבינ"ל השנתי השביעי, ב-25 בנובמבר 2014

 

 

שירות חדשות תיירות

 

מכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל ורשות התעופה האזרחית יקיימו זו השנה השביעית את כנס התעופה האזרחית בישראל, בהשתתפות אורחים בכירים מתחום התעופה בארץ ובעולם.

דברי הפתיחה של תא"ל (במיל') אסף אגמון, ראש מכון פישר, ושל סגן יו"ר הכנסת וראש תת-ועדת הכלכלה לענייני תעופה, ח"כ יצחק וקנין, יעסקו בתשתיות התעופה, התחום הבוער והמשמעותי ביותר בתעופה האזרחית במדינת ישראל.

המושב הראשון בכנס, שידון בתשתיות תעופתיות, ייפתח בהצגת מסקנות הביניים ממחקר משותף שעורכים איתי אלון, חוקר בכיר במכון פישר, פרופ' ניקול אדלר וד"ר קטיה יז'מסקי מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטה העברית בנושא הוספת תנועות בשדות תעופה עמוסים. מוטי שמואלי, ראש אגף תשתיות תעופתיות ברשות התעופה האזרחית יסקור את סטטוס התשתיות הנוכחי והתכנון העתידי של הרשות לתשתיות התעופה הקרקעיות והאוויריות בישראל, ולאחריו יציג קברניט דורון קרני מחברת אלעל נקודות מבט ביקורתיות על תהליכי הפיתוח של שדה התעופה הבינ"ל הנבנה בתמנע. אורי סירקיס, מנכ"ל חברת ישראייר, יציג את הסכנה שבסגירת שדה דב על התעופה הפנים-ארצית והבינ"ל, על התיירות ועל כלכלת ישראל. שי פופר, יו"ר אגודת התעופה הכללית, ייתן תמונת מצב עדכנית על התהליכים הקריטיים הפוקדים את התעופה הכללית, הסכנה שבכוונה לסגור את שדות התעופה הרצליה ושדה דב לעתיד התעופה במדינת ישראל ועל הכשרת דור העתיד של הטייסים הישראלים.

המושב השני יתמקד בתעופת העתיד בחזון היצרנים, המבצעים והמשתמשים, בראשותו של מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף עידו נחושתן. ג'פרי וֶרְוויי, מנהל אסטרטגית מוצרים בחברת בואינג, ואנדרו גורדון, מנהל אסטרטגיית שיווק ומחקר בחברת אירבאס, יציגו את אסטרטגיית פיתוח מטוסי העתיד בחברותיהם, את הטכנולוגיות המתהוות, את תהליכי המחקר והפיתוח לכלי הטיס העתידיים ואת השפעות מגמות שוק התעופה על הדרישות של חברות התעופה מיצרניות המטוסים. רמי סקלדמן, ראש מינהל פיתוח ותיכון תכניות מתקדמות בתעשייה האווירית יציג את תוכניות פיתוח מטוסי וטכנולוגיות התעופה העתידיות לפי התע"א. ארז קריינר, מומחה סייבר עולמי ונשיא "פייב C" יפרט אודות איומי הסייבר העתידיים על התעופה העולמית וקובי זוסמן, מנהל יאט"א ישראל, יציג את סוגיית הניטור והמעקב בעולם התעופה, המסייעים להכנה והתמודדות עם משברים תעופתיים ברחבי העולם. קברניט ד"ר יוסי שוב, יו"ר איגוד הטייסים, ינעל את המושב בסקירה אודות הממשק העתידי של טייסים ופעילותם עם טכנולוגיית העתיד.

מושב הנעילה המיוחד של הכנס יעסוק בקיום תעופה אזרחית באזורי עימות, על רקע מבצע 'צוק איתן' ולקחיו, בראשותו של תא"ל (מיל.) אבי ברבר, סגן נשיא בואינג מערכות צבאיות בישראל. קברניט בני טבק מחברת ישראייר יציג את ההיבט העולמי לנושא וירצה אודות טיסת מאלזיה איירליינס MH17. נציג חיל האוויר, יסקור את הפעולות ואסטרטגיית ההגנה של צה"ל וחיל האוויר על תשתיות אסטרטגיות במבצע "צוק איתן". את הצד האזרחי של פעילות תעופתית באזורים מאוימים יציגו בכירי רשות שדות התעופה: מנהל נתב"ג, תא"ל (במיל') שמואל זכאי וסמנכ"ל תשתיות ברשות, אודי בר-עוז. החלק האחרון במושב יתמקד בקשרי החוץ של רשות התעופה האזרחית עם רשויות התעופה ברחבי העולם ובתיאום הפעילות האווירית במבצע "צוק איתן", בהרצאתו של ראש אגף מטה ברשות, גדי רגב.

הכנס יסתיים בדברי פרידה של מנהל רשות התעופה האזרחית היוצא, אלוף (במיל') גיורא רום ושל יו"ר מכון פישר, אלוף (במיל') הרצל בודינגר.

 

תוכנית הכנס המלאה והעדכנית:

 http://www.fisherinstitute.org.il/?CategoryID=139&ArticleID=81

 

 

 

 

12/11/2014