27.04.2024
 
הישראלי שלנו בנסיכויות המפרץ

 

 

מאת אוריאל ישיב

 

זוכרים את רונן פלדי, סוכן הנסיעות הישראלי בארה"ב שהודיע בעת מבצע "צוק איתן" שמשרדו מפסיק למכור את טיסות קטאר איירווייס ולארגן תיירות לקטאר, זאת עקב התמיכה של הנסיכות בחמאס ובארגונים אחרים? כמו תמיד, יש כאן סיפור מעניין.

איזה צירוף מקרים או השראה ניתנו לרונן פלדי כאשר הקים את משרד הנסיעות שלו באוסטרליה וקרא לו "יאללה טורס". אינני יודע אם אפילו בארצות ערב יש משרד נסיעות בשם זה, אך כעת יש משרד כזה דווקא בפורטלנד, אורגון שבארה"ב לשם עקר רונן פלדי לפני 21 שנים. ובמה התמחה? בנסיעות של יחידים וקבוצות לישראל, מצרים ומרוקו. הוא עשה חיל בעמלו עד שאי השקט ב-2011 במצרים, היעד השני בחשיבותו של החברה שלו, הרתיע את האמריקאים - יהודים ולא יהודים - מלבקר שם. בינתיים פלדי, שיש לו משיכה לאזורנו מאז שהדריך טיולים במצרים וירדן, שם עינו על חברות התעופה של נסיכויות המפרץ וראה כיצד הן מתעצמות והולכות. כיום הן מציעות מדי יום לא פחות מ-30 טיסות ישירות מנמלי תעופה רבים בארה"ב לבירותיהן ומשם להודו וליעדים רבים במזרח הרחוק. המטוסים שלהן הם החדישים ביותר וגם הגדולים והמפנקים ביותר, ואת כל הטוב הזה הן מציעות במחירים שקשה להתחרות עימם. יותר מ-90 משרדי נסיעות בארה"ב מוכרים את הטיסות הללו, בעיקר כטיסות במעבר למזרח הרחוק.

בתצלום: פלדי ליד ניידת משטרת דובאי, מדגם למבורגיני גייארדו (חצי מיליון דולר למכונית, פחות או יותר) .

 

פלדי, שראה את ההשקעות העצומות של הנסיכויות העשירות הללו בתיירות ואת המדינות הקטנות עם תשתית תיירותית מתקדמת הופכות לאט ובטוח ל"דבר הבא" בתיירות העולמית, עבר ממכירת טיסות בלבד ומעט שירותי קרקע לפיתוח תנועת תיירות לדובאי, אבו דאבי, דוחא, עומאן ובחריין, לה אגב, בניגוד לארצות האחרות, יש אפילו אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים וקהילה יהודית קטנה. תוך זמן קצר, 14 חודשים לדבריו, פיתח שורה של מוצרים - משהות של יום אחד עד לטיולים בני שבועיים ויותר. בהדרגה הפך ל"מומחה" לאזור ואפילו אירגן סיור לימודי, שלח צוות טלוויזיה שהפיק עבורו סרט שנשלח אחר כך ל-4,000 משרדי נסיעות בארה"ב.

המשרד, שמחזיק נציגי מכירות בחמישה אזורים בארה"ב, מציע טיולים וחבילות ל-10 מדינות. מלבד קובה ויוון, כולן מזרחית לים התיכון.

ישראלים בעלי דרכון זר יכולים גם כיום לבקר בארצות המפרץ אך מי יודע אולי בעתיד הלא רחוק יהיה זה רונן פלדי שיפתח את ארצות המפרץ לשוק הישראלי.

 

 

 

01/11/2014