29.03.2024
 
התאחדות המלונות נאבקת להסיר מחוק ההסדרים את הגזירות המתוכננות על ענף המלונאות

 

 

שירות חדשות תיירות

 

התאחדות המלונות בישראל נאבקת להסיר מחוק ההסדרים את הגזירות המתוכננות על ענף המלונאות בתחום העבודה ובעניין בתי המלון בים המלח. אמש שיגר נשיא התאחדות המלונות בישראל, אלי גונן, מכתבים בעניין לחברי ועדת השרים לחקיקה, המתוכננת להתכנס לדיון הערב, בבקשה להוריד מן הפרק את הגזירות המתוכננות בחוק ההסדרים לשנת 2015.

במכתבו טען גונן:

"לאחרונה, גיבשה ממשלת ישראל תכנית סיוע לתעשיית התיירות בכלל, ומלונאי ישראל בפרט. עוד לא יבשה החתימה על תכנית הסיוע ולצערנו מטילים עלינו גזירות, שיפגעו בתעשיית התיירות באופן משמעותי, בתחומי העסקת העובדים ובמלונות ים המלח.

דווקא בתקופה של עצירה כלכלית ואבטלה, חשוב לתת זריקת תמריץ לתעשיית התיירות כדי שתחזור לצמוח ותחזור לשמש מנוע צמיחה חשוב ומנוע לקליטת עובדים בכל הארץ, לרבות בנגב ובגליל ובאזורי הפריפריה האחרים".

 

בתחום העבודה משובצות כרגע בחוק ההסדרים מספר גזירות המתייחסות לענף המלונאות, שהחמורה שבהן היא ההחלטה להטיל היטל בגובה 30% על עובדים הנחשבים כמסתננים. עקב המחסור הקשה בכוח אדם במקצועות הניקיון במלונות מועסקים כעת בבתי המלון כ-2,000 עובדים כאלו. משמעות הגזירה היא תוספת עלות של כ-120 מיליון ש' על בתי המלון.

גזירה נוספת, שמקוממת את המלונאים היא הרצון להוציא את מקצוע אבטחת בתי המלון מרשימת המקצועות המועדפים, המזכים במענק את יוצאי צה"ל. המלונאים חוששים שאם גזירה זו תכנס לתוקף יקשה עליהם לגייס יוצאי צבא כמאבטחים, וזאת דווקא בתקופה שגם כך עלויות העסקת המאבטחים אמורות להתייקר בשיעור של 25% עקב צו הרחבה להסכם הקיבוצי עם חברות השמירה, שנחתם רק לאחרונה.

בענין בתי המלון בים המלח, המלונאים נסערים בענין הכוונה לחייב את בתי המלון להשתתף משנת 2015 ואילך במימון הגנות החופים בים המלח (למעשה, בהגבהות סוללות העפר בים על רקע עליית מפלס המים, כתוצאה מהמשך השימוש של מפעלי ים המלח במשאבי הטבע של ים המלח). הכוונה בחוק ההסדרים היא לגבות מבתי המלון בים המלח עד 5 מיליון ש' לשנה. המלונאים טוענים כי "משמעות מימון עלות לא צודקת זו היא תוספת של כ-65,000 לינות בים המלח, או ייקור חבילות האירוח לאורחי בתי המלון וכמובן גם הרתעת משקיעים עתידיים מהשקעה בים המלח".

 

29/10/2014