25.04.2024
 
700 אלף אירו מהאיחוד האירופי לפיתוח עסקים קטנים תיירותיים ב"דרך הבשורה" ו-"דרך הבשמים"

 

 

שירות חדשות תיירות

 

הפרויקט האירופי CoMeDPro (Common Mediterranean Development Programme) מתקיים במסגרת הפרויקטים של ENPI ENPICBCMED (cross-border cooperation in the Mediterranean), במטרה לקדם שיתופי פעולה בין מדינות לאורך הים התיכון.

פרויקט זה עוסק בסיוע לפיתוח של עסקים קטנים ובינוניים, גם מסורתיים, לאורך מסלולי תיור-תרבות (Cultural Routes) כדי שיהיו חלק מפלטפורמת תיירות ים-תיכונית רחבה ומבוססת. כדי להשיג מטרה זו הוחלט לפתח חבילת ידע וכלים לניהול ולפיתוח עסקי שתבטיח את התפתחותם של עסקים אלה.

משרד התיירות, באמצעות החברה הממשלתית לתיירות, מוביל בישראל את הפרויקט, שעלותו 1.5 מיליון אירו, בשיתוף עם מדינות אירופיות. ישראל תקבל 700 אלף אירו לקידום הפרויקט. בישראל נבחרו שני אזורים כחלק מהפרויקט: "דרך הבשורה" בגליל והעסקים בכפרים הפזורים לאורכה ו"דרך הבשמים" בנגב.

בפרויקט שותפים מחוז קטלוניה בספרד והאי האיטלקי סרדיניה. הפרויקט יימשך כ-20 חודשים ומטרתו להקים דרך תיירותית ים תיכונית וירטואלית המורכבת מדרכים היסטוריות ותיירותיות של כל מדינה, שלאורכן יפותחו עסקים קטנים ומסורתיים וישודרגו קיימים. 

יזמים שיהיו מעוניינים להקים עסק תיירותי לאורך דרכי הבשורה והבשמים וישתתפו בפרויקט, יוכלו לקבל שעות ייעוץ לפיתוח ולשדרוג עסקים, כלים לשיווק ומיתוג המיזם, ועזרה בקידום העסקים עם מקביליהם בקטלוניה ובסרדיניה. למטרה זו יוקם אתר אינטרנט ייחודי לפרויקט ובו חנות מקוונת לקידום מוצרים של העסקים משלוש המדינות. בפרויקט יוכלו להשתתף עסקים, שיעמדו בקריטריונים שמציב הפרויקט.

חברת תיק פרוייקטים הישראלית, המתמחה בליווי וביעוץ לפרויקטים תיירותיים ברחבי הארץ ובחו"ל, שליוותה בין היתר את הקמת דרך הבשמים וכן את תכנית האב לבאר שבע, נבחרה להכין מיפוי ומתווה לקידום עסקים לאורך הדרכים בשלוש המדינות השותפות בפרויקט.

משלחת ישראלית כבר השתתפה בכנס התנעה בברצלונה יחד עם השותפים לפרויקט, שבו הוצגו תכניות העבודה של כל מדינה. בין היתר, התרשמו חבריה מייצור היין ושמן הזית שהציגה המשלחת הקטלונית ולמדו על הפוטנציאל הגדול בפיתוח דרך תיירותית שלאורכה יפעלו העסקים הללו. בתוך כך האירופים הביעו הערכה לפרויקט החממות העסקיות של משרד התיירות הישראלי וביקשו ליישמו גם בפרויקט הזה.

המפגש הבא יתקיים בישראל, כאשר המשלחות הספרדית ואיטלקית תגענה לארץ לבקר בדרכי הבשורה והבשמים ולקבל הדרכה מאנשי המקצוע הישראלים על פיתוח דרכים תיירותיות ועסקים מסורתיים בישראל. בשבוע שעבר התקיים במשרד התיירות דיון בנושא, בהשתתפות גופים תיירותיים בעלי אינטרס בפרויקט, במטרה לקדמו.

 

 

 

 

06/10/2014