29.03.2024
 
טרוולפורט גייסה 480 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור

 

מאת גיורא נוימן

 

טרוולפורט, ספקית הטכנולוגיה וערוצי ההפצה המסחרית לעולם התעופה ותיירות, סיימה ביום רביעי בשבוע שעבר בהצלחה את תהליך הפיכתה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסת ניו יורק, וזאת בעקבות הנפקת ענק שהזרימה לקופתה 480 מיליון דולר. ההנפקה, שבה הופצו 30 מיליון מניות רגילות, נסגרה במחיר של 16 דולר למניה - טווח המחירים העליון בהצעה לציבור. תוצאות ההנפקה מעניקות לטרוולפורט מחיר שוק של כמעט 2 מיליארד דולר.

את המהלך הובילה קבוצת חתמים שכללה את בנקי ההשקעות המובילים בעולם הפיננסים: מורגן סטנלי, יו-בי-אס, קרדיט סוויס ועוד חמישה בתי השקעות בולטים. לחתמים שמורה הזכות לקנות בתוך 30 יום עוד 4.5 מיליון מניות במחיר ההנפקה.

בארבעת ימי המסחר הראשונים שלה בבורסת ניו יורק (תחת הסימול NYSE: TVPT) הוסיפה מניית טרוולפורט למחירה 25 סנט אמריקאי (כ-1.5%).

בסוף חודש יולי השנה מכרה טרוולפורט את אחזקותיה בענק המכירות המקוון אורביץ (Orbitz), שבו היתה עד אז בעלת המניות העיקרית (עם 36%), תמורת 280 מיליון דולר. 

מטרוולפורט נמסר כי ההכנסות מהנפקה, יחד עם ההכנסות ממכירת אורביץ, ישמשו לכיסוי חובות והקטנת המינוף שהעיק על הקבוצה ולמימוש תוכניות פיתוח והתרחבות שיעלו אותה על מסלול הצמיחה.

מהתשקיפים שפרסמה טרוולפורט לקראת ההנפקה עולה כי בארבע מתוך חמש השנים האחרונות היא סבלה הפסדים. היא נפגעה קשות עם פרוץ משבר החובות הממשלתיים באירופה בשנת 2008, ובשנת 2011 עברה השליטה בה מידי קרן ההשקעות בלקסטון לקבוצה גדולה של נושים בסדר גודל בינוני. מאז היא מתנהלת על ידי דרג המנהלים המקצועי הפועל ממטה החברה בעיירה לנגלי שבאנגליה, ללא גרעין שליטה חיצוני.

טרוולפורט פעילה ב-170 מדינות בהן היא מעסיקה למעלה מ-3,400 עובדים. בשנת 2013 הסתכם מחזור המכירות שלה ב-2.1 מיליארד דולר. 

חדשות תיירות מוסיף כי בחודש אפריל יצאה לבורסה של לונדון אחת המתחרות העיקריות, קבוצת סייבר, שגייסה אז  720 מיליון דולר. מאז הוסיפה מניית סייבר לערכה כ-18%.

 

 

 

30/09/2014