25.04.2024
 
איזי-גו: היעדים הפופולריים בסוכות

 

שירות חדשות תיירות

 

חברת איזי-גו תיירות ונופש ישיר (EASYGO) פרסמה השבוע נתונים על הביקושים המסתמנים לחופשות בחג הסוכות, מגמות ושינויים לעומת החג המקביל אשתקד וחושפת את רשימת היעדים הפופולאריים ביותר בתשרי תשע"ה.

נתחיל מהסוף - היעד המבוקש ביותר בתחום חבילות הנופש בסוכות 2014 הוא כרתים. האי היווני הגדול ביותר מוביל את רשימת הזמנות יעדי חבילות הנופש כבר שנה שנייה ברציפות.

אך אם כרתים מוביל ללא עוררין בתחום חבילות הנופש, כיעד לטיסה בלבד הוא נחל ירידה רצינית. בסוכות 2013 כרתים היה במקום הראשון גם כחבילת נופש וגם כיעד טיסה, ואילו השנה הוא איבד את המקום הראשון בטיסות וירד באופן תלול למקום השביעי.

את המקום הראשון בטיסות תפסה רומא בירת איטליה.

יואב קרני, סמנכ"ל סיגנל טורס, החברה האם של איזי-גו, מסביר את השינוי: "אנו רואים  גידול בביקושים לחופשות בערי אירופה לעומת שנה שעברה, מאחר וחול המועד סוכות חל השנה באוקטובר, בו מזג האוויר נוח יותר".

מלבד רומא, גם בטיסות לברצלונה, פריז ואמסטרדם גדלו הביקושים וכמעט הכפילו את עצמם ביחס לשנה שעברה.

גם בתחום חבילות הנופש רואים עלייה גדולה בחבילות לערי אירופה, כאשר המזנקת הגדולה היא בודפשט בירת הונגריה. בשנה שעברה רק 1% בלבד בחרו בבודפשט כיעד, ואילו השנה היא טיפסה אל המקום השני ברשימה, כש-21% מהנופשים בחרו לבלות בה באוקטובר.

היעד העיקרי שנפגע השנה מהעדפת הקהל את הטיולים באירופה על פני חופשות בטן-גב הוא האי רודוס, אשר ירד מהמקום ה-2  עם 20% בשנה שעברה, למקום ה-3 עם 13% השנה.

לקרני יש גם הסבר לעלייה הכללית בביקושים השנה: עקב המלחמה במהלך הקיץ, משפחות רבות ביטלו נסיעות ולא הספיקו לצאת לחופשה. לדבריו, באיזי-גו נרשם גידול של למעלה מ-30% בהזמנת חופשה למשפחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בימים אלה מרבית הפניות למרכז ההזמנות של חברת איזי גו מתמקדות בפראג, ברצלונה, רודוס וכרתים, וכן בכפרי נופש בהולנד וחופשות משפחתיות ביער השחור.

 

 

 

30/09/2014