19.04.2024
 
אופן סקיי מתרחבת

 

 

מאת גיורא נוימן

בעיצומה של המלחמה בדרום, בשקט בשקט, ציינו בחברת אופן סקיי יום הולדת משולש: 32 שנה להקמת החברה, 20 שנה להקמת החברה הבת הגרמנית לייצוג נפח מטענים בתעופה אוויה רפס, ועשר שנים להקמת אופן סקיי קרגו. על רקע האירועים והאווירה הכללית בארץ, הוחלט לוותר על חגיגות ולהסתפק בהרמת כוסית צנועה במשרדי החברה.

אחרי 32 שנה כג'י-אס-איי בתחום טיסות הנוסעים, ניתן היה להניח שאפרים פורטיס, המייסד והמנכ"ל, ינוח על זרי הדפנה. אבל לא פורטיס. בחודשים האחרונים הוא הסתער במלוא המרץ על שוק הטיסות למוסקבה ומעבר לה לכל העולם, באמצעות קבוצת אירופלוט. הקבוצה הרוסית, הכוללת את המותגים אירופלוט, ראסייה ודון אוויה, כולם תחת הקוד SU, התברגה במהירות לחמישייה הפותחת של חברות הזרות הפעילות ביותר בנתב"ג. ב-26 באוקטובר מגדילה הקבוצה את מספר הטיסות השבועי למוסקבה ל-14, כשבסך הכל היא תציע בקו ליעדיה ברוסיה (כולל סנט פטרסבורג ורוסטוב) לא פחות מ-30 טיסות בשבוע.

השאיפה הלא מוסתרת היא להפוך את הקבוצה הרוסית למוביל הגדול בנתב"ג ליעדי "ביונד". באופן סקיי אמנם לא אומרים זאת בגלוי, אבל נראה שהמאמץ הוא לרשת את מקומה של טורקיש אייליינס כמוביל הגדול לכל העולם. הקבוצה הרוסית מפעילה טיסות ממוסקבה ל-297 יעדים בעולם, ובישראל היא מצליחה למכור היטב טיסות לארה"ב (ניו יורק, לוס אנג'לס, בוסטון), לתאילנד (בנגקוק, פוקט), סין (בייג'ין, שנגחאי), וכמובן לעשרות יעדים בתוך חבר המדינות. שלושה מנהלי מכירות באופן סקיי דואגים לשווק את הטיסות, שאכן מגיעות ל-90% תפוסה ויותר.

"אנחנו הג'י-אס-איי היחידי בעולם ביעד שהקבוצה מפעילה אליו טיסות און-ליין," מציין פורטיס בסיפוק רב, ומשבח את סוכני הנסיעות שנענים היטב למאמצי השיווק. "הסוכנים זוכים כאן לעמלה של 7%, ולכן שמחים לעבוד איתנו," הוא אומר. לדברי פורטיס, כ-60% מהתנועה בקו היא של נוסעים הממשיכים ליעדים מעבר לרוסיה, ורק 40% ליעדי רוסיה וחבר המדינות.

עוד חידוש באופן סקיי: החל ב-2 בדצמבר עומדת קניה איירווייס, עוד חברה המיוצגת על ידי אופן סקיי, להתחיל בטיסות קו סדירות לנתב"ג, שלוש פעמים בשבוע, במגמה להגדיל את התדירות ליומית אחרי מספר חודשים. קניה איירווייס, אחת החברות החשובות ביבשת אפריקה, פועלת בניירובי מטרמינל חדש בנמל התעופה ע"ש ג'ומו קנייטה, ומציעה משם טיסות ל-57 יעדים. אל על, שהודיעה כי אינה מעוניינת לנצל את זכויות הטיסה שיש לה בקו, כבר פתחה במגעים עם קניה איירווייס בדבר הסכם קוד שייר.

חדשות תיירות מעיר בהקשר זה, כי אתיופיאן איירליינס הגיבה במהירות לאתגר הקנייתי החדש והודיעה לפני כשבוע על הוספת תשע תדירויות שבועיות לנתב"ג (כיום היא מפעילה חמש טיסות שבועיות) ושיפור זמני הקישור לטיסות מעבר לאדיס.

בשנים האחרונות גבר מאוד משקלן של חברות האון-ליין באופן סקיי. רוני פלדמן, מנהל הפיתוח העיסקי בחברה, מונה אותן אחת לאחת: לוט הפולנית, בניהולו של יונתן בוברוב, ממשיכה להפעיל בקו טיסה יומית. אייר בולגריה מפעילה שלוש טיסות שבועיות, אייר סרביה טיסה יומית באיירבוס 320, מרידיאנה שתי טיסות שבועיות למילנו, סא"א (באמצעות קוד שייר עם אל על) לדרום אפריקה, טיסה יומית של סייפרוס איירווייס (שבקיץ מתגברת לעשר טיסות שבועיות).

בין חברות האוף-ליין בולטות אייר אינדיה, המיוצגת על ידי אופן סקיי כבר 28 שנים, סינגפור איירליינס, אייר פורטוגל וקופה פנמה.

עוד מוסר פורטיס כי החל ב-1 בינואר עוברים משרדי החברה למשכן חדש בבניין הסמוך. שם תתמקם אופן סקיי בקומה השנייה, בשטח של 800 מ"ר, במקום שבו פעלו בעבר משרדי איבריה. שטח המשרדים הנוכחי יצורף למלון אמבסדור הפועל בבניין.

 

22/09/2014