20.04.2024
 
יואל פלדשו מונה למנהל רשות התעופה האזרחית

 

 

שירות חדשות תיירות

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החליט היום למנות את תא"ל (מיל') יואל פלדשו (65) לתפקיד מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), במשרד התחבורה.

פלדשו יחליף את אלוף (מיל') גיורא רום המשמש בתפקיד יותר משש שנים וצפוי לסיים את כהונתו ב-31 באוקטובר. יואל פלדשו נבחר לתפקיד מנהל רת"א לאחר שנמצא כמתאים ביותר מבין שני המועמדים הסופיים שהומלצו לשר התחבורה על ידי ועדת האיתור לבחירת מנהל רת"א.

השר כץ ציין כי לפלדשו היכרות רבת שנים עם תעשיית התעופה בארץ ובעולם והבנה עסקית וכלכלית "התרשמתי מניסיונו ויכולותיו לנהל וליזום מהלכים ברשות התעופה האזרחית ואין לי ספק כי פלדשו יוכל לתרום מניסיונו הרב לעבודת רת"א" הוסיף כץ. בראש ועדת האיתור עמד מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי וחברים בה נציגים של נציבות שירות המדינה, חיל האוויר, הפקולטה האווירונאוטית בטכניון ונציג ציבור.

פלדשו, טייס קרב, שירת במשך 26 שנה בחיל האוויר וכיהן בשורה ארוכה של תפקידי פיקוד בחיל האוויר. בין השאר שימש כראש להק מודיעין, ראש להק כוח אדם, מפקד בסיס קרב בעת קליטת מטוסי F-16 הראשונים ופיקד על טייסתF-15 השנייה שהגיעה לישראל.

לאחר שחרורו מחיל האוויר עמד פלדשו בראש מספר חברות גדולות במשק הישראלי. בין השאר שימש כמנכ"ל חברת אל על במשך כארבע שנים והוביל את מהפכת השירות בחברה. כמו כן, היה מנכ"ל חברת נשר, מנכ"ל חברת צ'מפיון מוטורס, מנכ"ל חברת התוכנה אדיונטיקס ומנכ"ל חברת גנדן טכנולוגיות.

 

 

17/09/2014